Beslissingen gemeenteraad 27 oktober 2016
N°52 - 27/10/2016

Bedankt agent!

Op de gemeenteraad vanavond stonden verschillende agendapunten over onze politie. Kogelwerende vesten, computerservers, schietstand,... Allemaal belangrijke punten, maar ze gaan voorbij aan een belangrijke boodschap die we graag voor onze agenten meegeven: Bedankt!

We zijn vandaag de dag een halfjaar voorbij de terroristische aanslagen van 22 maart. Die schokten onze samenleving ongemeen hard. Het veiligheidsgevoel werd beschadigd.

Toch konden we de voorbije maanden blijven rekenen op de inzet van onze politiemensen. Mannen en vrouwen die werken aan een veilige thuis. Daarvoor een welgemeende dank u!

Ademruimte naast Havenplein

Op de gemeenteraad van donderdag 27 oktober stond een grote budgetswijziging gepland. Eén van de voornaamste punten was het voorzien van financiële middelen om de oude gronden van het bedrijventerein van brandstoffenhandel Wouters aan te kopen (zie foto). Het betreft een terrein van ongeveer 2,5 ha naast het havenplein.

De winnaars van de actie "Veilig Schoolbegin" zijn bekend! Ze ontvingen uit de handen van onze jongeren hun prijzen. Bekijk de foto's...

Herdenking verkeersslachtoffers

Morgen, 28 oktober 2016 is het de dag voor het begin van de herfstvakantie, de provincie Antwerpen organiseert dan een herdenking- en aandachtsmoment voor overleden en zwaargewonde verkeersslachtoffers. Die dag is bedoeld om aandacht te vragen voor veiliger verkeer en is tegelijk een eerbetoon aan alle verkeersslachtoffers die er ooit zijn gevallen en aan alle nabestaanden die zij achterlieten.

Herlees de tussenkomst van Erik Block, onze mobiliteitsschepen, die van Schoten een veilige thuisgemeente wil maken.