Beslissingen gemeenteraad 15 december 2016
N°55 - 15/12/2016

Bedankt Nicole!

Na 35 jaar gewerkt te hebben aan de gemeente (waarvan 25 jaar als secretaris) trekt gemeentesecretaris Nicole Verhoeven op 31 december de deur van het gemeentehuis voor een laatste keer (professioneel) achter zich dicht. Ook via deze weg willen we haar in de bloemetjes zetten!

De nieuwe gemeentesecretaris Rony Lejaeghere start op 1 januari 2017. We wensen hem alvast veel succes toe.

Update politieregelement

Het Algemeen Politiereglement Schoten beschrijft de verplichtingen en verbodsbepalingen die te maken hebben met de veiligheid, gezondheid, rust en orde in de gemeente. De gemeenteraad keurde een aantal verbeteringen goed. Als CD&V zijn we ervan overtuigd dat het Schotense politiereglement op mensenmaat geschreven is, met een evenwicht tussen rechten en plichten.

Gratis feestbusbiljet

Ook tijdens oudejaarsnacht brengen de chauffeurs van De Lijn je veilig naar je bestemming en weer thuis. Meer dan 350 chauffeurs zorgen er voor dat je zo lang kunt feesten als je wil. Zonder stress of parkeerzorgen.

Dankzij de financiële tussenkomst van onze gemeente kan je voor het gebruik van de feestbussen en –trams een gratis feestbiljet krijgen (maximum 4 per persoon). Je kan je ticket vragen aan het onthaal in het gemeentehuis, bij de balie vrije tijd, de bib of de politie.

Vanaf 19 december is dit speciale feestbiljet ook te koop in alle Lijnwinkels (opgelet: dan kost het 3 euro). Op 31 december kan je de tickets ook vanaf 18.00 u verkrijgen bij alle chauffeurs.

Meer informatie over de dienstregelingen en reiswegen vind je via www.delijn.be/oudjaar.

Schol!

Om de zeer geslaagde persactie van oktober nog eens in de bloemetjes te zetten, kregen de gemeenteraadsleden en de bezoekers van de gemeenteraad vooraf een lekker glaasje appelsap aangeboden door de organisatoren: namens de gemeente de duurzaamheidsambtenaar en namens beweging.net Erik Maes.