Beslissingen gemeenteraad 26 oktober 2017
N°67 - 26/10/2017

Goedkeuring straten verkaveling "Aan de Vaart"

De gemeente Schoten heeft op 23 mei 2017 een verkavelingsaanvraag ontvangen voor het binnengebied tussen de Zaatstraat, de Theofiel Van Cauwenberghslei, de Kruispadstraat en de Fluitbergstraat.  De gemeenteraad moest de goedkeuring voor het stratenplan nu geven, maar nog niet over de verkavelings- en bouwaanvraag (dat moet het college van Burgemeester en Schepenen doen). Vanuit CD&V Schoten hebben we op dit aspect een positief advies gegeven. Wij geloven dat dit stratenplan menselijk contact bevorderd en echt samenleven mogelijk maakt.

Ondergrondse parking in Schoten: onze mening

Vandaag vroeg de oppositie naar de stand van zaken over het plan voor een ondergrondse parking van onze coalitiepartner. Voor ons kan ondergrondse parking, zodat we onze Schotense Markt dan deels parkeervrij maken. Die groeit, met groen, terrasjes en zitbanken, zo nog meer tot het levend hart van Schoten: een plein waar mensen elkaar ontmoeten. Maar we hebben wel enkele bezorgdheden naar financiƫn en verkeersveiligheid van dit wilde idee.

Als dank voor hun deelname werden twee willekeurige adressen uitgeroepen tot winnaar en mochten de bewoners een cadeaupakket ontvangen.

De "Andere Kris" en A102

Op dinsdagavond 21 november nodigt CD&V Schoten de mobiliteitsexpert Kris Peeters uit, gekend onder zijn bijnaam "de Andere Kris". Kris durft out-of-the-box te denken over onze mobiliteit. Hij noemt onze afhankelijkheid van de auto een ware "autoverslaving". Die mening mocht hij woensdagavond dan ook verdedigen in het VRT-programma Pano

Die avond houden we ook de vinger aan de pols over de autostrade A102. In de rand van de Oosterweeloplossing zou die door Schoten komen. Vlaams Parlementslid Dirk de Kort geeft ons de meest recente stand van zaken.

Iedereen welkom op 21 november vanaf 20.00 in de taverne Vordensteyn (aan de sporthal centrum)