Nieuwsflash
N°60 - 20/04/2017

Op de vergadering van 20 april heeft het partijbestuur van CD&V Schoten haar lijsttrekkers voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 aangeduid: Erik Block zal de lijst trekken als kopman, Katrijn Van Osta vervolledigt het lijsttrekkersduo.

Katrijn: “Ik ben zeer tevreden met deze beslissing. Maar eerst ligt er nog wat werk op de plank, als loyale coalitiepartner werken we verder tot en met einde 2018. We zullen de fusie van gemeente en OCMW goed voorbereiden. Die gefuseerde werking moet al op 1 januari 2019 starten! Voor de burger en voor het personeel is het belangrijk dat de Schotense politiek hier met een duidelijke visie durft komen. Dit proces in goede banen leiden, zal het komende decennium haar vruchten afwerpen.”

Erik: “Vanavond ben ik vooral blij en trots. Als je zo overtuigend de steun krijgt van je ploeg, geeft dat vertrouwen. Tegelijkertijd brengt dit een enorme verantwoordelijkheid mee. Enerzijds nu blijven verder werken aan de Schotense toekomst als schepen, anderzijds nieuwe teamgenoten vinden die willen helpen om aan die toekomst mee te puzzelen en verder vorm te geven. De komende maanden blijven we in dialoog gaan met de Schotenaar in de straat, werken we aan ons programma en zullen dan in 2018 met een sterk team de steun van de kiezer vragen. De uitdaging is groot. Schoten heeft enorm veel potentieel, maar her en der moet er toch gerenoveerd worden in dat grote huis.”