Erik Block

Wijnegembaan 41a
2900 Schoten
Schoten

Erik is zelfstandig architect in Schoten.

Klik op één van de foto’s om te vergroten ›

Contact informatie
erik.block@schoten.be
Partijgegevens
Schepen Ruimtelijke ordening, Milieu & Duurzame ontwikkeling, Huisvesting, Mobiliteit en Kerkfabrieken
Schepencollege
Gemeenteraad
Cultuur
Inspraak, Communicatie & Participatie
Leefmilieu
Mobiliteit - verkeersveiligheid
Ruimtelijke ordening - openbare werken
Toerisme
Werken - ondernemen
Waar sta ik voor?

Erik is relatief nieuw in het politieke landschap van Schoten. Na 15 jaar gewerkt te hebben in allerlei adviesraden zoals de Erfgoed-, Cultuur- en Milieuraad en binnen de werkgroepen “Open Monumentendag”, “Hoogmolenbrug” en “Inventarisatie Roerend en Funerair Erfgoed Schoten” was hij ook vijf jaar voorzitter van de Gemeentelijke Commissie voor Ruimtelijke Ordening (GECORO).

Erik is ook actief in de Wijkvereniging Cordula waar hij verschillende jaren, tot 2006, voorzitter was. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 stond Erik voor het éérst op de verkiezingslijst van CD&V. Hij werd van op plaats 16 rechtstreeks verkozen zodat hij na 15 jaar inspraak de gelegenheid kreeg het beleid mee vorm te geven vanuit de opgedane ervaring in de adviesraden en de werkgroepen. Zo was Erik oa de voorbije zes jaar voorzitter van de Gemeenteraadscommissie Ruimtelijke Ordening en Huisvesting.

Sinds de verkiezingen in 2012 is Erik Schepen voor Ruimtelijke Ordening, Huisvesting, Milieu & Duurzame ontwikkeling en Mobiliteit.