Beslissingen gemeenteraad 27 juni 2017
N°63 - 27/06/2017

Kasteeltje wordt school

Binnenkort breidt de kleuterschool van Sint-Cordula in de Rodeborgstraat uit. Dat moet vanwege de groei aan leerlingen. Tot deze verbouwing afgerond is, leent de gemeente (een deel van) het kasteel Gelmelenhof uit als kleuterlokalen.

Inspraakprocedure Plan Hofstraat gestart

Nadat de noodzakelijke ontwerpen en procedurele stappen doorlopen zijn, keurde de gemeenteraad de voorlopige vaststelling van het ruimtelijk uitvoeringsplan Hofstraat goed.

Waterbus voor Schoten

Volgend weekend zal de waterbus voor het eerst uitvaren tussen Hemiksem en Antwerpen. “Een waterbus op het Albertkanaal zou ook voor ons de slimste route naar de stad kunnen zijn”, dromen schepenen van Mobiliteit Erik Block en zijn Wijnegemse collega Luc Monsieurs.

Sfeer op de braderij!

Dit weekend kon je in Schoten niet naast onze braderij kijken. Verschillende winkeliers, vereniging en ook politieke partijen plaatsten hun standje in de Churchilllaan of de Paalstraat. En hoewel het weer zeer wisselvallig was, lieten de meeste bezoekers dit niet aan hun hart komen en genoten ze er met volle teugen van.

Ook WIJ van CD&V waren aanwezig!

Onze gezellige stand bracht actief speelplezier voor de kinderen, een rolstoelervaring voor de ouderen of gewoon een goede babbel. Wie een goed doel wou steunen, kreeg hiervoor een kans dankzij de actie van JONGCD&V.

Binnenkort maken zij trouwens de winnaar bekend, dus houdt hun facebookpagina goed in de gaten!

Kon je niet aanwezig zijn, maar wil je graag wel wat sfeerbeelden bekijken, dan kan dat door op onderstaande link te klikken.