Bedankt Sandra! Welkom Erik!

donderdag, 7 september, 2017
Bedankt Sandra! Welkom Erik!

Aan het begin van de zomervakantie kondigde Sandra Denis haar ontslag als lid van de gemeenteraad aan. Sinds 1 september is Sandra immer aan de slag als gemeentesecretaris van Stabroek. Een cumul van beide functies hoort volgens haar niet. Ze zag daarom af van al haar functies die een onafhankelijke houding als secretaris in de weg konden staan.

Met het vertrek van Sandra verliest onze fractie een sterke technische kracht. Iedereen kende haar als een expert in haar geliefkoosde domein cultuur. Tegelijk zijn we blij en ook wel een beetje trots voor haar dat ze zo’n belangrijke functie mag gaan uitoefenen.

Zij werd donderdagavond opgevolgd door Erik Maes. Deze buschauffeur is een gekend gezicht in Schoten. In een ver verleden was hij leider bij Chiro Bloemendaal, vervolgens vrijwilliger in tal van organisaties, maar nu kennen de meeste mensen hem als de sociaal gedreven voorzitter van de wijk Atheneum en als vliegende reporter. Vanuit deze functie kent hij de gemeentelijke inspraak als zijn broekzak.

Erik is 51, gelukkig getrouwd en vader van 3 kinderen.

Filmpje van de eedafleging kan je hier bekijken.