In januari verkoos het partijbestuur twee nieuwe voorzitters om de afdeling opnieuw op de rails te zetten. Na 14 oktober is er veel veranderd bij CD&V Schoten. Lode De Kesel kwam daarom niet meer op om zijn termijn van voorzitter te verlengen.

Bij de rondvraag kwam er een gedragen duo-kandidatuur naar voor:  Luc Van Gastel samen met met de vorige jongerenvoorzitter Olivier Van Hoornyck. Het is een combinatie van iemand met veel ervaring en iemand met een jonge geest.

Luc Van Gastel heeft er al een serieus palmares opzitten. De zaakvoerder van bouwbedrijf Van Gastel heeft er een 24-jarige carrière opzitten in de actieve politiek. Vorig jaar kondigde hij zijn afscheid aan als schepen. Maar na de verkiezingsuitslag kon hij niet aan de zijlijn blijven staan en wilde de partij die hem mee de mogelijkheid heeft gegeven om zoveel voor Schoten te doen een dienst terug bewijzen door de afdeling terug op de rails te zetten.

De tweede helft van dit duo-voorzitterschap is minder bekend in de Schotense politiek. Olivier Van Hoornyck is een zeer opmerkelijk figuur in dit landschap. Hij is een 24-jarige proces-operator voor BASF Antwerpen. Hij begon met achter de schermen mee te werken in de Schotense afdeling in de aanloop van de gemeenteraadsverkiezingen van 2012. Sindsdien was hij steeds te zien op alle activiteiten van de partij. Tijdens zijn studies heeft hij een breed gamma aan vertegenwoordigingstaken ingevuld op de vele niveaus in het Vlaamse landschap. Hij werd na het afscheid van An-Katrien De Pooter voorzitter van de plaatselijke jongerenafdeling.

Het nieuwe duo zal voor het eerst een partij leiden die sinds 1982 niet meer in de oppositie heeft gezeten.