Beslissingen gemeenteraad 17 december 2015
N°42 - 17/12/2015

Budget 2016

Het meerjarenplan bevat de beleidskeuzes van het bestuur.  Bij de opmaak van het jaarlijkse budget wordt die langetermijnvisie geconcretiseerd naar de korte termijn. Dit betekent dat de begroting 2016 inhoudelijk en financieel moet aansluiten op de visie van de beleidsploeg.

CD&V hield de begroting tegen het licht en keurde ze goed. Wij geloven immers dat in deze begroting voldoende juiste accenten worden gelegd voor Schoten in 2016.

Zomertent 2016

Na het succes en de positieve evaluatie van het plaatsen van een basistent voor de zomeractiviteiten 2015, wordt voorgesteld om voor de diverse zomeractiviteiten 2016 in het Gemeentepark terug één gezamenlijke tent te voorzien.

Vragen? opmerkingen?

Aarzel niet om contact op te nemen als je met vragen zit of als je gewoon wenst mee te denken met CD&V Schoten!

Ken jij nog iemand die dit nieuws interessant vindt? Stuur dit mailtje dan zeker door of schrijf je hier in voor meer specifieke info!

Braem-bib

Op vraag van gemeenteraadslid Van den Bogaert werd een extra punt aan de gemeenteraadsagenda toegevoegd: de vertraging van de werken aan de Braembib.

De Braembib, het opvallende gebouw van Renaet Braem aan het Cordulaplein, is al enige tijd dringend aan renovatie en modernisering toe. Daarom besliste het gemeentebestuur in de vorige legislatuur (reeds midden 2012) om de verbouwingswerken hiertoe te laten beginnen. Personeel en boeken verhuisden tijdelijk naar twee leegstaande panden gelegen in het centrum van de gemeente (kasteel Gelmelenhof en de oude belastingkantoren er recht tegenover).

Door een faillissement van de aannemer (én zijn opvolger) liggen de werken nu echter al een gehele tijd stil.

Schepen Luc Van Gastel legde deskundig uit welke problemen voor vertraging zorgen en maakte duidelijk dat de bib voor CD&V haar functie zo spoedig mogelijk terug moet kunnen opnemen.