Extra Nieuwsbrief
29/06/2012

Ereschepen Martha Ravijts - Toussaint overleden

Op donderdagavond,  28 juni,  overleed na een moedige strijd tegen een zware ziekte Martha Ravijts – Toussaint. Zij werd 76 jaar.

Martha Ravijts was voor CVP gemeenteraadslid van maart 1983 tot februari 1990. Van 1990 tot 2001 bekleedde ze een schepenmandaat. Daaraan hield ze later de titel van ereschepen over. Martha Ravijts was destijds o.m. bevoegd voor Sociale Zaken, Senioren, Gezin en Feestelijkheden. Martha was ook de moeder van zeven kinderen waaronder gemeenteraadslid Kristel Ravijts en gemeentebediende Ils Ravijts van de Jeugddienst.

De uitvaartplechtigheid van Martha Ravijts– Toussaint vindt plaats op zaterdag 7 juli om 10.30u in de Heilig Hart-kerk van de wijk Deuzeld.

Bij aanvang van de laatste Gemeenteraad voor de zomervakantie, de avond van het overlijden, werd een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis van de ereschepen.

CD&V-Schoten biedt haar oprechte deelneming aan, aan haar echtgenoot Guido Ravijts, haar kinderen, kleinkinderen en familie. We herinneren haar als een zeer gedreven en actieve persoonlijkheid. Maar ook als een warme persoon, een echte moederkloek, die de mensen waarmee ze werkte in de gemeente en verenigingen als een hechte familie zag.

In december 2010 publiceerde onze CD&V-afdeling een interview met Martha. De tekst verscheen in de reeks ‘Hoe zou het zijn met?’ in ‘Ampersandje’, ons driemaandelijks ledenblad.

Ter goede herinnering aan Martha willen we dit gesprek van Martha met Ann Deceunynck terug hernemen.