N°11 - 01/05/2012

Jongeren verdedigen oranje in Schoten!

Jana Van Ranst (22), Stefan Sebrechts (18) en Jan-Pieter De Pooter (18) bijten de spits af. Volgende week maakt u kennis met de àllerjongste kandidate op onze lijst… Zij had het deze week erg druk, ze vierde net haar achttiende verjaardag!

Wij zijn niet weinig blij dat deze Schotense jongeren – op de brug tussen hun schooltijd en een ‘baan’ – zonder aarzelen voor CD&V kiezen.

Jan-Pieter en Stefan beëindigen bijna hun secundaire schooltijd, en gaan daarna nog verder studeren. Jana is afgestudeerd, en staat intussen aan de andere kant van de klas…

Deze jongeren geloven in onze ploeg, en zetten vanaf nu voluit mee hun schouders onder ons project. U zal de komende maanden ongetwijfeld nog van hen horen.

Voor ons was het alvast aangenaam te zien hoe zij er zin in hebben, en op hun jeugdige leeftijd reeds bereid zijn met veel enthousiasme een (politiek) engagement aan te gaan!

Brochure voor rolstoelgebruikers

Gemeenteraadslid Toon Daems overhandigde op 26 april het eerste exemplaar van een gloednieuwe brochure voor rolstoelgebruikers aan burgemeester Harrie Hendrickx. De brochure bevat op een overzichtelijke manier alle recente informatie over voorzieningen voor rolstoelgebruikers in onze gemeente. Ondermeer alle aangepaste parkeerplaatsen en toiletten staan erin vermeld.

President Herman Van Rompuy feliciteert zesdejaars Kindsheid Jesu

Juf Kathleen van 6A in de basisschool Kindsheid Jesu kreeg vorige week  een e-mail met een persoonlijke boodschap en felicitaties van Herman Van Rompuy, voorzitter van de Europese Raad of ‘President van Europa’ voor de prestaties van de leerlingen van haar klas.

Alle leerlingen ontvangen nog een certificaat om hen te feliciteren met de uitmuntende prestatie. Herman Van Rompuy sprak de winnaars ook via een videoboodschap  toe.

Een en ander is uitgebreid te vinden via de website van de school.

Gemeenteraadsleden kopen Rode Kruis-stickers

Naar goede jaarlijkse gewoonte kochten onze Schotense gemeenteraadsleden op donderdag 26 april als de eersten stickers van het Rode Kruis. De aftrap van deze 14-daagse stickeractie wordt in Schoten traditioneel gegeven in het gemeentehuis.

Meer over de actie zelf: http://www.rodekruis.be/NL/Actueel/Actueel/Stickeractie/stickeractie.htm

3 mei: Werkvergadering niet vergeten!

Deze week vindt onze derde ‘werkvergadering’ plaats waar in groep nagedacht wordt over de toekomst van onze gemeente.

Na de druk bijgewoonde werkvergaderingen op 8 maart en 5 april, nodigt CD&V –Schoten ook deze keer iedereen van harte uit. Het resultaat van de werkvergaderingen zal leiden tot het partijprogramma waarmee we op 14 oktober naar de kiezer trekken.

Afspraak dus nu donderdag 3 mei om 20 uur in het gemeentelijk vergaderlokaal van de Curielaan (‘Gelmelenpark’).

Oranje bloemen

Aan alle KAV-leden uit de provincie Antwerpen die op zaterdag 12 mei in Oostende deelnemen aan de groots opgezette Vriendinnendag, wordt gevraagd een oranje bloem te dragen. Alle creativiteit bij het maken of uitkiezen van de oranje bloem, is welkom. De bedoeling is dat alle Antwerpse dames elkaar snel herkennen!

Tijdens deze Vriendinnendag zal de nieuwe benaming van KAV bekend gemaakt worden. Tot nu toe is deze nieuwe benaming, die de voorbije weken gekozen werd binnen de organisatie zelf, een goed bewaard geheim…

Colofon Nieuwsbrief

VU: Erik Block, Wijnegembaan 41 A, 2900 Schoten, erik@block.be, 0475 775 681

Redactie: Ann Deceunynck, Heideweg 20, 2900 Schoten, ann.deceunynck@skynet.be, 03 653 10 70

Niet-Belgen naar verkiezingen

De gemeente heeft een brochure klaar voor niet-Belgen die in Schoten wonen en wensen deel te nemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. De brochure is gratis verkrijgbaar op het gemeentehuis. Goed om te weten is alvast dat niet-Belgen die in Schoten wonen en afkomstig zijn uit EU-landen altijd kunnen deelnemen aan gemeenteraadsverkiezingen. Wie afkomstig is uit een land buiten de EU, kan na vijf jaar aan de verkiezingen deelnemen.

Iedereen Welkom-Prijs

Binnenkort zal de gemeente de eerste ‘Iedereen Welkom-Prijs’ uitreiken. Met deze prijs zullen voortaan om de twee jaar handelszaken en/of beheerders van gebouwen beloond worden voor inspanningen die ze leveren om hun zaak (gebouw) toegankelijk te maken voor personen met een handicap.