N°13 - 15/05/2012

Nieuwe kandidaten

Met de voorstelling van Anneleen De Maeyer en Glenn Van Roey sluiten we de reeks nieuwkomers bij onze jongeren-kandidaten af.

Van sommige van onze jongeren zag u nog geen foto. Die houdt u nog tegoed! Binnenkort komt onze fotograaf langs. Daarna zullen we ervoor zorgen dat u bij elke naam een gezicht kan plaatsen!

Anneleen De Maeyer: ‘Die kindjes die weer speels worden, daar doe ik het voor’

Anneleen De Maeyer (23) is kinderverpleegster en werkt sinds oktober 2010 in een Antwerps ziekenhuis op de afdeling pediatrie. Over haar job is ze héél enthousiast. ‘De dankbaarheid van kinderen en de vreugde als zij weer opleven en speels worden na een ziekte, daar doe ik het voor’.

Over haar engagement op vrijwillige basis, de Chiro, is ze al even enthousiast.

Glenn Van Roey: ‘LO-LA Congres was fantastisch’

Glenn Van Roey werd in februari  18 jaar, en is dus één van onze allerjongsten. Met zijn rijzige gestalte is hij nochtans ook één van onze ‘grootste’ kandidaten. Schotense jongeren die hem nog niet kennen, kunnen hem vaak vinden in de buurt van Kaddish. Daar behoort Glenn tot de zeer actieve bestuursleden en is hij momenteel bezig met de derde editie van epic te organiseren. Zelfs buitenlandse dj’s doen Schoten aan! Glenn vaardigt ook jeugdhuis Kaddish af in de Jeugdraad.

Wouter Beke: ‘Het gezin is ons kompas’

Op de CD&V-Familiedag in Oostende trok voorzitter Wouter Beke op zondag 13 mei onverdeeld de kaart van de gezinnen. ‘Wij willen de belangen verdedigen van de gezinnen. Hoe jullie moeten leven, daar bemoeien we ons niet mee. Maar we willen wel steunen.’ ‘De uitgaven in een gezin stoppen nooit. Een woning moet gehuurd of afbetaald worden. Er moeten water en elektriciteit betaald worden. Er moet kinderkleding gekocht worden. Er zijn communiefeesten, verbouwingen soms om iedereen een aparte slaapkamer te geven. De volgende jaren zullen nog moeilijk worden. Maar de gezinnen zijn en blijven ons kompas.’

Brooddozen

Van 16 t.e.m. 23 mei loopt de ‘Week van de Opvoeding’. Bij de Jeugddienst, Sint-Cordulastraat 10,  staan honderden brooddozen op een nieuwe eigenaar te wachten. De brooddozen kunnen in ruil voor een bon opgehaald worden. De bon is te vinden in de Bode van Schoten, en werd ook gedrukt op flyers die door de gemeente speciaal voor de gelegenheid werden uitgegeven.

Deze gemeenschappelijke actie loopt in Schoten en Brasschaat, Essen, Kalmthout, Kapellen, Stabroek en Wuustwezel. Al deze gemeenten samen zullen 8 040 brooddozen verdelen. De bedoeling is de Opvoedingswinkels en Opvoedingspunten in de kijker te zetten.

In Schoten is het Opvoedingspunt te vinden in het gemeentehuis. Er is iemand aanwezig op de tweede en vierde donderdag van de maand, van 17 tot 19 uur. Telefoonnummer: 03 680 09 67, e-mail: opvoeding@schoten.be.

De juiste boom op de juiste plaats

Dit is het thema van de Dag van het Park. Op zondag 27 mei is er heel wat te beleven in de Schotense parken en bossen. De Gezinsbond organiseert op deze dag haar jaarlijkse Gezinsontbijt.

Wijkpaspoort

De politie zal in de volgende weken aan iedere Schotenaar een ‘Wijkpaspoort’ bezorgen. Dit is een kaartje met de foto van de ‘wijkagent’, en een korte omschrijving van wat deze inspecteur doet en waar en hoe hij bereikbaar is. De bedoeling is de wijkinspecteurs beter bekend te maken als eerste aanspreekpunt voor alle politionele problemen, en het vertrouwen in deze inspecteurs te vergroten.

Info: Lokale politie Schoten, Gasketelplein 10 (03 680 12 70), politie@schoten.be,

wijkinspecteur@schoten.be.

Colofon Nieuwsbrief

VU: Erik Block, Wijnegembaan 41 A, 2900 Schoten, erik@block.be, 0475 775 681

Redactie: Ann Deceunynck, Heideweg 20, 2900 Schoten, ann.deceunynck@skynet.be, 03 653 10 70

Afspraak in Bloemendaal

Even herinneren dat de CD&V-kandidaten die op 14 oktober vanuit Bloemendaal en Elshout naar de kiezer trekken, elkaar én u graag ontmoeten op zondag 20 mei tussen 11.30 uur en 13 uur in het Parochiaal Café van de parochie in Bloemendaal (inkom langs de voorzijde van het gebouw, Paalstraat 285).