N°14 - 22/05/2012

Ex-gemeentepersoneel op CD&V-lijst

Sandra Denis en Etienne Saelens staan nieuw op onze CD&V-lijst. Beiden zijn ze nieuw in onze partij, maar kennen ze wél goed de werkvloer van de gemeente. Sandra was tot 2002 de drijvende kracht achter het cultuurbeleid. Etienne is sedert twee jaar met pensioen, en was voordien gedurende 34 jaar aan de slag bij de Dienst der Werken.

Sandra Denis: ‘Processen met mensen zijn echt mijn ding’

Nieuw bij CD&V is Sandra Denis. Zij is evenwel geen onbekende in Schoten, en haar kandidatuur op onze lijst haalde enkele weken geleden dan ook al de krantenkolommen.

Sandra was gedurende vele jaren directeur van het cultuurcentrum en diensthoofd van de cultuurdienst. Zij was de eerste cultuurbeleidscoördinator van de gemeente. Zij was ook de bezielster van de uitbouw van de vroegere gemeentelijke feestzaal tot ‘De Kaekelaar’ zoals we die zaal sindsdien kennen. Ze is ook mede-auteur van het boek ‘Schoten in Beeld’ dat uitgegeven werd in 2009.

Sandra is ook de moeder van Thomas (23), Ruben (21) en Hendrik (18) en woont met haar gezin op de List.

Etienne Saelens: ‘Harrie woonde bij ons om de hoek’

Etienne Saelens heeft gedurende 34 jaar bij de onderhoudsdienst van de gemeente gewerkt. Sedert mei 2009 is hij met pensioen. Etienne is behalve een actieve senior ook de trotse opa van Felien (15) en Aster (12).

Een politiek engagement is nieuw voor hem. ‘Met mijn werk voor de gemeente was dat niet te combineren. Nu kan het wél.’

75 jaar Sint-Ludgardis!

De Openluchtschool Sint-Ludgardis bestaat 75 jaar! Amper drie weken na het jaarlijkse Tuinfeest wordt daarom op zaterdagnamiddag 2 juni alweer feest gevierd in de school. Iedereen is welkom op een eerste ‘Oud-leerlingendag’. Er wordt een gezellig samenzijn voorzien, uiteraard met kans tot ontmoeting van andere oud-leerlingen. Er wordt ook een film vertoond waaraan reeds zeer lang van tevoren gewerkt werd door het team van de school, dat voor deze gelegenheid professioneel begeleid werd. De film wordt ook te koop aangeboden.

Directeur Koen Van Echelpoel, koen.vanechelpoel@sint-ludgardis-school.be

Tel. 03 658 48 42.

Proficiat Karlien, Tine, Tim, Minne, Charlotte, Enid, Lotte, Anse, Margo!

Op 15 en 16 mei brachten de laatstejaarsleerlingen van de afdeling Toneel in De Kaekelaar de opvoering van ‘Bang, Bang, You’re Dead!’.

Bang, bang, You’re Dead is een toneelstuk over een leerling aan de middelbare school bij wie de stoppen doorslaan. De aanhoudende pesterijen zijn de ‘trigger’. Maar er zit meer achter. In de cafetaria van de school schiet hij zes medeleerlingen neer...

Dit stuk van William Mastrosimone werd aangrijpend uitgevoerd door acht jongedames en één mannelijke hoofdrolspeler. Na de voorstellingen konden de laatstejaars in een twee keer goed gevulde zaal rekenen op een overtuigend applaus van ouders, vrienden, publiek...

De laatstejaars bedankten van hun kant lerares Ellen Dierckx voor de regie, en voor haar begeleiding doorheen de studiejaren!

Opendeur in Academie Vordensteinstraat

Het filiaal Schoten van de Academie voor Beeldende Kunsten in Merksem organiseert op zaterdag 26 mei opendeurdag in haar lokalen aan de Vordensteinstraat. Op de affiche staan ‘animatiefilm’, ‘tekenkunst’, ‘jongeren- en kinderatelier’, ‘schilderkunst’, ‘algemene en digitale beeldende vorming’.

Jong en oud worden uitgenodigd om zich te laten verrassen door creativiteit.

www.academiemerksem.be

marleen.vanderstraten@schoten.be

Kinderarmoede in Schoten

16 000 exemplaren van de Brochure ‘Voorjaar 2012’ van het OCMW zijn van de pers gerold. Deze halfjaarlijkse publicatie werd zopas bezorgd in alle Schotense gezinnen.

De bijzondere aandacht van het OCMW gaat op dit moment naar ouders van kinderen die het moeilijk hebben om rond te komen. ‘Een bijkomende schoolfactuur, je kind dat een bril nodig heeft: het kan een stevige hap uit je budget betekenen. Om kinderarmoede aan te pakken, krijgt het OCMW van de federale overheid een extra budget’.

Meer info is te vinden in deze gratis brochure, en ook via de website van het OCMW.

Colofon Nieuwsbrief

VU: Erik Block, Wijnegembaan 41 A, 2900 Schoten, erik@block.be, 0475 775 681

Redactie: Ann Deceunynck, Heideweg 20, 2900 Schoten, ann.deceunynck@skynet.be, 03 653 10 70

Afspraak in Sint-Filippus

Na de afspraak in Bloemendaal, zullen alvast enkele CD&V-kandidaten op Pinksterzondag 27 mei elkaar treffen in zaal ’t Klokske, parochiezaal van Sint-Filippus. Graag afspraak rond 12 uur! Onze leden en sympathisanten weten zaal ’t Klokske wellicht nog te vinden van onze ledenfeesten de voorbije jaren.

Voor nieuwkomers melden we graag het adres: Alfons Heulensstraat 43. Ze zaal is gemakkelijk te vinden: achter de parking, naast de kerk.