N°16 - 04/06/2012

Vera en Erik: Gloednieuwe senior en vertrouwd gezicht

Stilaan hebben we de meeste nieuwkomers die in dit verkiezingsjaar onze rangen vervoegen, aan u voorgesteld. Er volgen er de volgende weken nog enkele.

Intussen ruimen we in deze Nieuwsbrief ook graag plaats voor onze vertrouwde gezichten die hun beste krachten zullen inspannen in de campagne naar 14 oktober toe.

Vera Van den Bleeken is een zeer bezige bij. Gepensioneerd als verpleegster, maar haast dagelijks in touw voor haar kleinkinderen en voor het Vaarttheater. Erik Maes is een erg actieve vrijwilliger, telg van de grote ‘Maesen-familie’. Hij is tevens onze secretaris.

Vera: ‘Als je de jeugd mee hebt, heb je de toekomst mee’

Vera Van den Bleeken is in Schoten bekend van het Vaarttheater. Ze is er 49 jaar lid. Ze heeft ontelbare rollen gespeeld. Ze heeft de regie gedaan van stukken, heeft voor de rekwisieten gezorgd, is toneelmeester geweest. Ze is nog steeds verantwoordelijk voor de kleedkamer. Bijna dagelijks is ze in het Vaarttheater te vinden.

Zeker door haar (vrijwillige) werk voor toneel is ze bekend in Schoten. Vera is evenwel ook de moeder van Kris, Yves en Jan. Tot 2007 werkte ze als verpleegkundige in Merksem, later in Schoten. De laatste jaren voor haar pensioen werkte ze voor dementerenden in het RVT Verbert-Verrijdt. ‘Ik heb mijn werk altijd graag gedaan, zowel voor kinderen als demente bejaarden’.

Erik Maes: ‘Sociaal engagement van thuis meegekregen’

Erik Maes zit gebeiteld in het verenigingsleven. Woonachtig in het centrum van de gemeente, verleent hij o.m. gewaardeerde vrijwillige medewerking aan de Vormselcatechese in Sint-Cordula, in het ACW, in de wijkvereniging Atheneum én bij CD&V.

Bovendien koos het gezin van Erik en Christel enkele jaren geleden voor de aankoop van een vakantiehuisje in Burg-Reuland. De weekends worden sindsdien verdeeld tussen Schoten en dit kleine dorpje in Duitstalig België. ‘Ik moet daar toch ook het gras gaan afrijden’.

Gemeente test elektrische wagen

Schepen van Leefmilieu Gerd Adriaensen (CD&V) nam gisteren de sleutels van de elektrische wagen Chevrolet Volt in ontvangst van Eandis.

Dat energiedistributiebedrijf stelt de elektrische wagen gedurende drie maanden ter beschikking van het gemeentebestuur, dat zo de mogelijkheden van de elektrische wagen kan ontdekken. Die actie gebeurt in kader van het EVA-project, ofwel Elektrische Voertuigen in Actie. Voor het Schotense gemeentebestuur past het project in hun streven naar een groener wagenpark en een efficiënter en duurzamer energiegebruik.

GRWO  (GVA)

Foto: Patrick De Roo

Zomerbarbecue

Op zaterdag 7 juli organiseert JONG CD&V Nationaal haar traditionele ‘Zomerbarbecue’, met bijhorende fuif,  in Antwerpen!  Dat gebeurt slechts één keer in zes jaar!

De organisatie gebeurt i.s.m. de Regio Antwerpen. Als locatie werd gekozen voor Zaal Volkslust, Van Heybeeckstraat 26, 2170 Merksem… Op een boogscheut van Schoten dus.

Meer info over het programma en wat er aan eten te verkrijgen is, volgt binnenkort.

Inschrijven kan nu reeds bij Lizzy (info@jongcdenv.be). Ook Veerle Deparcq (veerledeparcq@yahoo.com) weet graag of je komt.

Na de BBQ kan nog in groep afgezakt worden naar de Festihal van Hello! Schoten voor ‘Discobar A Moeder’!

Op stiletto’s

Als voorbereiding op de verkiezingen van 14 oktober organiseert Vrouw & Maatschappij (V&M) op 16 juni een ‘Kandidatendag’ in Brussel. De zaterdagvoormiddag kreeg de benaming ‘Stad/dorp op stiletto’s’ mee. Els Van Hoof, nationaal voorzitster, zal de bijeenkomst inleiden. Nadien worden onder meer acties en materiaal voorgesteld, en worden inspiratie en grafische elementen aangereikt om aan de campagne een vrouwelijke toets te geven.

Ook het programma voor de gemeenteraadsverkiezingen van Vrouw & Maatschappij draagt de zelde naam "Stad / Dorp op stiletto's".

De bijeenkomst eindigt met een netwerkmoment bij een hapje en een drankje. Kinderopvang is voorzien!

Info en inschrijvingen bij vrouw@cdenv.be  - tel. 02 238 38 55.

Colofon Nieuwsbrief

VU: Erik Block, Wijnegembaan 41 A, 2900 Schoten, erik@block.be, 0475 775 681

Redactie: Ann Deceunynck, Heideweg 20, 2900 Schoten, ann.deceunynck@skynet.be, 03 653 10 70

3 333 uren

Vlaams Minister-president Kris Peeters bemoedigde op Pinkstermaandag 28 mei zo’n 500 CD&V-ers die aanwezig waren op de ‘Kandidatendag’ in Geel.

‘Beste vrienden, nog 3.333 uur. Zolang scheidt ons nog van 14 oktober, van die nieuwe hoogdag van onze democratie. Ook in deze 3.333 uren zullen wij aan de mensen bewijzen dat CD&V de enige juiste keuze is om van hun buurt, hun wijk, hun gemeente, in de komende 6 jaar een nog aangenamere, veiliger en leefbaarder omgeving te maken’.

‘Dank-U-Man’ en ‘Merci-Madam’

Bond zonder Naam lanceert een nieuwe volksheld. De Dank-U-Man daagt met versgebakken spreuken en een aanstekelijk Dank U-gebaar iedereen uit om dankbaar te zijn. ‘Er schuilt een Dank-U-Man of Merci-Madam in elk van ons. Het is een kwestie van de held in jezelf wakker te maken. Met zijn danktipgenerator helpt de Dank-U-Man danken. Dankbaarheid zit hem niet altijd in grootse gebaren maar in het zien wat een ander met jou doet.’

Info in BzN-Info nr. 3, Juni – juli – augustus 2012

Open VLD – Schoten “Vollen bak voor Schoten”

Zondag laatstleden maakte de Open VLD-afdeling Schoten bij monde van voorzitter Paul Valkeniers hun slogan bekend waarmee ze i oktober naar de gemeenteraadsverkiezingen trekken.

Paul Valkeniers zelf, die al tien jaar de lokale afdeling leidt, wordt lijsttrekker. Schepen Els Empereur komt op de tweede plaats.

De speerpunten van Open VLD Schoten zijn efficiënter bestuur en een sterker veiligheidsbeleid.

Jongeren zijn als topatleten die voordurend hun whereabouts moeten invullen

'We vragen vandaag veel te veel van de dertigers', zegt Hugo De Ridder in zijn jongste boek. 'Zowel op het werk als thuis en dat is de schuld van de generaties voor hen die de megastaatsschuld opgebouwd hebben en de sociale bescherming naar de middenklasse georiënteerd hebben.'

Meer over deze reflexie lees je deze week in "Aan het woord" op onze website.