N°2 - 26/02/2012

Oranjerie-brunch: Voorstelling Kandidaten én eigen bereide gerechten

De uitnodigingen voor onze ‘Oranjerie-Brunch’ zijn gedrukt en worden deze week verspreid! Snel inschrijven is nu de boodschap want de plaatsen zijn beperkt.

Op 18 maart verwachten we leden én sympathisanten in de Oranjerie van Vordenstein voor een Brunch, met voor de geïnteresseerden vooraf een ochtendwandeling begeleid door de boswachter van dienst. Tijdens de Brunch worden onze kandidaten voor de verkiezingslijst 2012 voorgesteld. Verscheidene leden hebben inmiddels hun spontane medewerking beloofd voor het bereiden van enkele gerechten. We maken van dit Ledenfeest graag een aangename ontmoetingskans met vertrouwde en nieuwe gezichten!

Stripfietsroute voorgesteld

Op dinsdag 14 februari jl werd in het Natuur- en Landschapshuis in Malle de Stripfietsroute voorgesteld.

Op initiatief van stripcoördinator Jan Francken werkten de gemeenten Brasschaat, Brecht, Kalmthout, Kapellen, Schoten, Wuustwezel en Zoersel samen een Stripfietsroute uit door de Voor- en Noorderkempen. Striptekenaars en hun figuurtjes vormen de rode draad van een fonkelnieuwe stripfietsroute die de Voor- en Noorderkempen doorkruist. De officiële opening ervan vindt plaats in 2013 ter gelegenheid van de honderdste geboorteverjaardag van Suske en Wiske-tekenaar Willy Vandersteen (1913-1990).

Verkiezingsprogramma 2013-2018 in de maak

We herinneren graag nog eens aan de drie vergaderingen waarop CD&V-Schoten haar programma  2013–2018 opstelt. Alle leden en sympathisanten zijn welkom.

Een werkgroep legde vorige week de laatste hand aan het stramien van deze brainstorm. CD&V zal de Schotense situatie toetsen aan de V’s van ‘Verbinden - Verzorgen -Versterken -Vooruitzien’. Een vijfde V wordt voorzien voor ‘Varia’.

Voorzitter Erik Block leidt de discussie inhoudelijk in. Sandra Denis modereert.

Wanneer ? 8 maart, 5 april en 3 mei om 20 uur

Waar? Gemeentelijke vergaderlokalen aan de Curielaan (Gelmelenpark).

767.262,- EURO subsidie

Het OCMW ontving zopas de bevestiging dat de bouw van een nieuwe crèche in de wijk Deuzeld (Toekomstlaan) gesubsidieerd wordt met 767 262 Euro. Concreet betekent dit dat het licht op groen staat voor de start van de procedure voor de aanbestedingen.

OCMW-voorzitter, Ann Pycke en de andere CD&V raadsleden in de OCMW-raad, Paul Van de Poel en Veerle Deparcq hopen dat de bouw nu zeer snel kan starten zodat de wijk Deuzeld haar verdiende kinderopvang krijgt.

Bezig blijven en een druk sociaal leven’

Burgemeester Harrie Hendrickx heeft vorige week gelukwensen van het Koningshuis en van de gemeente overgemaakt aan mevrouw Theresia ‘Joséke’ Averals, die 102 werd in haar appartement aan de Zamenhoflaan. Mevrouw Averals gaat nog zonder hulp naar de zaterdagmarkt!

De hoogbejaarde vrouw is afkomstig uit Londerzeel, maar woont al meer dan 50 jaar in Schoten. Bij de feestelijke ontvangst van de burgemeester waren zoon Willy en schoondochter Jacqueline aanwezig. ‘Jacqueline is mijn beste vriendin’ getuigde de eeuwelinge.

De echtgenoot van mevrouw Averals, evenals haar zes broers en zussen, zijn allemaal overleden.

Mevrouw Averals krijgt één keer per week huishoudelijke hulp, en bereddert verder haar leven grotendeels zelf. Zoon en schoondochter komen regelmatig langs. Mevrouw Averals getuigt dat ze nog steeds zonder hulp naar de zaterdagmarkt gaat

Hoe mevrouw Averals zo oud is geworden? ‘Ik ben altijd in de weer gebleven, en heb een druk sociaal leven geleid. En gelukkig is er ‘Blokken’ op tv, en lees ik graag ‘boekskes’ met nieuws over de showbizzsterren’.

Burgemeester Harrie Hendrickx toonde zich onder de indruk van de levenshouding van deze hoogbejaarde Schotense, en noemde haar ‘een echte ambassadeur voor het levenslang wonen’.

CD&V-Praatcafé met CD&V-kopstukken op 15 maart in Edegem

Op donderdag 15 maart verzamelen provinciale kopstukken van CD&V in een praatcafé ‘Oog in Oog’ te Edegem. Na een inleidende toespraak door Wouter Beke, krijgt iedereen er de kans om vragen te stellen aan Ludwig Caluwé (Ruimtelijke Ordening), Koen Van den Heuvel (Lokale Economie, Werkgelegenheid, Pensioenen), Katrien Schryvers (Welzijn), Tinne Rombouts (Landbouw en Milieu), Dirk de Kort (Wonen, bouwen en energie), Jef Van den Bergh (Mobiliteit). In het praatcafé zullen nog meer politici aanwezig zijn. Wouter Beke, Servais Verherstraeten, Rik Torfs, Nahima Lanjri en Ivo Belet hebben nu reeds hun aanwezigheid toegezegd.

Waar en wanneer? Sporthal Kattenbroek, Kattenbroek 14, 2650 Edegem, donderdag 15 maart om 19.30 uur. Toegang gratis.

Vraag het aan Tine , Zeg het aan Tine

Zit je met een vraag over de politieke actualiteit, ben je op zoek naar informatie voor je eindwerk of wil je graag in debat gaan over onze waarden en visie? Je kan hiervoor terecht bij ‘Tine van CD&V’.

Stuur Tine  een mail of een brief. Zij gaat graag met je in dialoog, zoekt naar antwoorden binnen de partij of brengt je in contact met de juiste mensen.

Tine van CD&V | Wetstraat 89, 1040 Brussel | T 02 / 238 38 83 | E:
tine@cdenv.be

Nacht van de politiek met ‘The Iron Lady’

Via Facebook is iedereen uitgenodigd op de ‘Nacht van de politiek’, die in Antwerpen georganiseerd wordt op maandag 5 maart. ‘De voorstelling van de internationale politieke film ‘The Iron Lady’ zal ingeleid worden door een CD&V-politicus/politica. Na de vertoning heeft iedereen nog de kans om met een drankje na te praten tijdens een ‘netwerkmoment bij uitstek’.

Aanvang 19 uur 45 - Onthaal vanaf 19 uur

Wil je ook een gratis ticket winnen? Volg dan de link naar de pagina op de Samenissupperwebsite:

Ledenuitstap

CD&V Provincie Antwerpen nodigt haar leden uit op een ledenuitstap en ontmoeting met de gedeputeerden en provincieraadsleden van Antwerpen.

·         Zaterdag 3 maart 2012 om 9u30

·         Oostmalsesteenweg 75, 2520 Ranst

Exclusief bezoek aan Campus Vesta, het provinciaal opleidingscentrum voor brandweer, dringende geneeskundige hulpverlening en politie

Programma:
9u30: ontvangst met koffie
10u: voorstelling werking provincie
10u30: start rondleiding domein
11u30: toelichting door Campus Vesta
12u30: broodjeslunch

Inschrijven via "lees meer":