N°22 - 15/08/2012

Aftellen naar 14 oktober!!

Deze week starten we opnieuw met onze reeks Nieuwsbrieven. We tellen met onze kandidaten af naar 14 oktober, en houden u op de hoogte van onze acties in Schoten.

Op zaterdag 1 september organiseert JONGCD&V-Schoten een barbecue. Vanaf 16 uur is iedereen welkom in de wijkzaal Elshout, Fortbaan 79. In de namiddag treden verschillende rasechte Schotense bands op. Vanaf 21 uur neemt DJ Bart de dansvloer over. Eten kan tussen 18 en 21 uur. Een frisse pint drinken, of een heerlijk glaasje wijn, kan ook. U bent ook welkom om gewoon te genieten van de muziek, de sfeer en de gezelligheid!

Op onze website vindt u alle verdere informatie.

We zetten de reeks voorstellingen van kandidaten verder. In deze Nieuwsbrief kan u kennismaken met nog twee van onze jongeren. Veerle Deparcq is een Bekende Jongere in Schoten. Tommy Ongena vervoegde onze kandidatenlijst als laatste nieuwkomer van de jongerenploeg.

Dokter Ibrahim Balli op nr. 12

Intussen werd onze kandidatenlijst vervolledigd. De laatste openstaande plaats wordt ingevuld door dokter Ibrahim Balli, bedrijfsgeneesheer en voormalig voorzitter van de Antwerpse Migrantenraad.

Ibrahim is een telg uit de familie Balli. Die is al meer dan 40 jaar geïntegreerd in Schoten. Een deel van de familie woont in de wijk Sint Filippus – Borgeind. Ibrahim woont in het centrum.

Op dit moment is Balli arbeidsgeneesheer, verbonden aan de ”Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk” van Mensura. Voordien was hij huisarts.

Hij steunt onze CD&V-lijst van op de 12de plaats, en staat de partij bij in de thema’s zorg, gezondheid, migratie en integratie.

Veerle Deparcq: ‘Lid van CVP-Jongeren sinds mijn 16de’

Veerle Deparcq is een christendemocrate in hart en nieren. Op haar 16de zocht ze in Blankenberge – helemaal in haar eentje – een congres op van wat toen nog de jongerenbeweging van CVP was. Ze leerde er jongeren kennen en was meteen overtuigd. Ze werd lid van de partij, en is dat altijd gebleven. Ze is nog steeds een zeer actieve aanwezige, in Schoten en in de nationale jongerenbeweging van CD&V.

Veerle is intussen 32, en neemt dit jaar voor de vierde keer deel aan verkiezingen. Ze is heel tevreden over de samenstelling van onze lijst. ‘We hebben heel goeie kandidaten. Ik wil héél graag zelf nog een volgende mandaat. Maar ik ben niet getrouwd met de politiek.’

Veerle is momenteel raadslid in het OCMW. Buiten dat engagement, is ze een echte cultuurliefhebber. Ze woont niet alleen vele voorstellingen bij, maar is ook een zeer actieve vrijwilliger.

Veerle is tevreden dat ze deel uitmaakt van onze (sterke!) jongerenploeg.

Tommy Ongena: ‘Als ik de kans krijg, zal ik ervoor gaan’

Tommy maakt deel uit van onze jongerenploeg. Samen met Veerle, Anneleen, Jana, Anne, Glenn, Jan-Pieter en Stefan is hij bij de vele activiteiten zeer aanwezig tijdens deze Schotense zomer. Al vervoegde hij onze ploeg pas ietsje later dan de andere jongeren, intussen is hij toch al helemaal ingeburgerd… Tommy is 25, en woont gedurende evenveel jaren in de wijk Deuzeld.

Tommy ging vanuit de ouderlijke woning in de Van Beethovenlei naar school in de basisschool van het Sint-Eduardusinstituut. Daarna volgde hij zes jaar Sint-Michielscollege. Nadien haalde Tommy een master als handelsingenieur (TEW-Bedrijfskunde), gevolgd door een manama in de Maritieme wetenschappen.

Een half jaar geleden kocht Tommy een eigen appartementje. Net om de hoek van de Van Beethovenlei, in de Plantijnlei.

Kennismakingsfolder

CD&V-Schoten verspreidt deze week een ‘kennismakingsfolder’ met de Bode van Schoten. Niet alleen staat er in deze brochure een foto met beknopte persoonsbeschrijving van al onze kandidaten. De kennismakingsfolder publiceert ook een interview met mevrouw Lydia Denissen, echtgenote van burgemeester Harrie Hendrickx. ‘Harrie gaat voor de volledige zes jaar’. Een uitgebreidere versie van dit interview verscheen eerder ook in deze Nieuwsbrief, en is nog te vinden via de website van CD&V-Schoten.

Vacatures

De gemeente is op zoek naar een administratief bediende en een geschoold werkman. Voor beide vacatures kunnen kandidaturen gesteld worden tot 22 augustus. Meer info vindt u op de gemeentelijke website.

Ook de vrijwillige brandweer is op zoek naar nieuwe krachten. Er worden liefst vier nieuwe brandweerlui gezocht! Op 22 augustus wordt alle informatie verstrekt tijdens een info-avond. Ook hierover vindt u meer toelichting via de gemeentelijke website.

Colofon Nieuwsbrief

VU: Erik Block, Wijnegembaan 41 A, 2900 Schoten, erik@block.be, 0475 775 681

Redactie: Ann Deceunynck, Heideweg 20, 2900 Schoten, ann.deceunynck@skynet.be, 03 653 10 70

Laatste kioskavond op 16 augustus

Op donderdag 16 augustus (en niet op 18 augustus!) wordt de reeks Kioskavonden in het park van Schoten afgesloten met een optreden van Per Favore & Yves Sysmans.

Een alerte Femma-lezeres meldde dat de datum fout vermeld staat in een folder. Het mag ook wel eens gezegd worden dat de catering (pannenkoeken, hamburgers, hot dogs en broodjes) tijdens de Kioskavonden verzorgd wordt door Femma en KWB Sint-Cordula.