N°23 - 20/08/2012

Meisjes aan de top: Ann Pycke en Kris Ravijts

In deze reeks Nieuwsbrieven gaan we nog verder met onze voorstelling van kandidaten. Deze week zijn de dames-mandatarissen Ann Pycke en Kris Ravijts aan de beurt. Ann is advocate en heeft zes jaar het beleid gevoerd over het OCMW. Kris is de dochter van de onlangs overleden ereschepen Martha Ravijts. Kris is een gedreven kinesitherapeute die haar job combineert met een zitje in de gemeenteraad.

Zie verder.

Ann Pycke: ‘Elke voormiddag aanwezig op het OCMW’

Advocate Ann Pycke ruilde na de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 het Schotense cultuurbeleid in voor het voorzitterschap van het OCMW, een nieuwe uitdaging.  ‘Het OCMW-beleid heeft met van alles te maken;  vanzelfsprekend sociale dienst, maar ook zorg voor ouderen en kindjes, personeelszaken, technische dienst. Ik ben hier elke voormiddag op post.’

Haar praktijk als advocate heeft Ann op een lager pitje gezet. Familiedossiers doet ze niet meer, maar zij treedt wel regelmatig op als schuldbemiddelaar.

Kris Ravijts : Talenten inzetten voor dienstbaarheid

Gemeenteraadslid en kinesitherapeute Kris Ravijts is lang geen onbekende. Als oudste dochter van de pas overleden ereschepen Martha Ravijts – Toussaint heeft zij zelf de voorbije weken een tekst neergeschreven. Wie ze is en waar ze voor staat, wat haar naar de politiek bracht, wat ze de voorbije legislatuur in de politiek gedaan heeft en wat ze in de volgende bestuursperiode wenst tot stand te brengen, en wat ze zoal doet in haar vrije tijd, vindt je hierna.

Wie is Kris ?

Sinds 1966 woont Kris ononderbroken in Schoten.

Ze is de oudste van zeven kinderen: zes meisjes, gevolgd door één jongen. Opgegroeid in het grote gezin in de Deuzeld, heeft ze een zorgeloze jeugd gekend en in de opvoeding geleerd om ‘te zorgen voor en zorgzaam te zijn’.

Na de wiskundige richting koos Kris voor de kinesitherapie-opleiding. Kris is moeder van Britt (25) en Nick (24).

Perfavore geeft stemadvies: ‘IKJJ – olé’

Ignace, Karel, Jef en John hebben op donderdag 16 augustus op een onnavolgbare wijze de reeks Kioskconcerten afgesloten in het park van Schoten. Perfavore slaagde er andermaal in een verbluffend groot publiek aan te trekken, én dat publiek gedurende twee uur aan te bieden waarvoor het gekomen was.

Bekende meezingliedjes, met tussendoor pretentieloze grapjes die goed waren voor méér dan een glimlach. Hun ‘Ode aan Schoten’ (tekst van Karel Sysmans) en andere liedjes waren voor de gelegenheid op vouwblaadjes gedrukt, wat uiteraard nog extra bevorderlijk was voor het meezingen en de algemene sfeer...

Het publiek kan alvast het stemadvies onthouden dat Ignace, Karel, Jef en John voor 14 oktober in petto hadden: ‘Stem met een glimlach: IKJJ – olé’, getekend: Innovatief – Creatief – Joviaal – Jeugdig.

Uiteraard werd de vakantiesfeer zeker nog vergroot door de optimale weersomstandigheden. Een warme zomerdag mocht een mooie reeks muzikale kioskavonden afsluiten, maar gaf tegelijkertijd nog uitzicht op ander Schotens fraais.

De Parkhappening en Schoten Zingt zullen het volgend weekend alvast nog twee keer zorgen voor een bomvol Park-in-vakantiesfeer.

Kandidaten en programmahoofdpunten online.

Vorige week werd de website van CD&V Schoten aangevuld met de hoofdpunten van het verkiezingsprogramma en met de voorstelling van alle kandidaten.

Bij “Kandidaten 2012” vind je in de menu alle kandidaten in volgorde van de lijstopbouw. Door op een naam te “klikken” kom je op de persoonlijke fiche van die kandidaat met zijn / haar belangrijkste gegevens.

En in de rubriek “Waar staan we voor?” vind je bij “Verkiezingsprogramma 2012: Voor een Schoten op mensenmaat, gisteren, vandaag & MORGEN” een inleiding van Burgemeester en CD&V lijsttrekker Harrie Hendrickx en de verschillende programmahoofdpunten. Deze zijn onderverdeeld in 5 hoofdstukken:

1: Woon-, werk- en leefgemeente Schoten

2: De publieke ruimte en het leefmilieu

3: Samen-leven

4: Voor wie zorg en steun nodig heeft

5: Efficiënt en effectief besturen

Per hoofdstuk vind je een verdere onderverdeling.

Indien je vragen hebt over het CD&V programma, kan je ons steeds contacteren via “Contact” in het hoofdmenu van de website.

Colofon Nieuwsbrief

VU: Erik Block, Wijnegembaan 41 A, 2900 Schoten, erik@block.be, 0475 775 681

Redactie: Ann Deceunynck, Heideweg 20, 2900 Schoten, ann.deceunynck@skynet.be, 03 653 10 70

‘Het verhaal van Mie Bol’: een prachtig resultaat!

In een voorwoord noemt burgemeester Harrie Hendrickx het vers van de pers gerolde boek ‘Het verhaal van Mie Bol en de andere bewoners van de Atheneumwijk in Schoten’ ‘een prachtig resultaat’.

Het boek werd uitgegeven door de Wijkvereniging ’t Atheneum. Het werd geschreven door Hugo Lambrechts die zelf in deze wijk woont. Er werd aan meegewerkt door auteurs Jaak Van Camp, Danny Maes, Martin Van Hulle. Het omslagontwerp werd gemaakt door Simon Maes. De uitgave werd gerealiseerd dank zij de steun van de Koning Boudewijnstichting en het Delhaizefonds. Het boek bevat een schat aan historisch materiaal over de wijk en haar bewoners, en heeft ook bijzondere aandacht voor de het ontstaan en de geschiedenis van de parochie Sint-Jozef Bloemendaal.

Erik Maes, de huidige voorzitter van de wijkvereniging, dankt in zijn voorwoord allen die aan het boek meegewerkt hebben.  ‘Als zoon van een familie die geworteld is in de wijk, voel ik me eerder een stille getuige die de kans gekregen heeft om aan de hand van de talloze verhalen en anekdotes de wijk nog meer te leren waarderen’.

Nog tot 15 september kan iedereen deelnemen aan de wandelzoektocht ‘Mie Bol’.

Info over het boek, de wandelzoektocht, … via gsm 0474 307  649 of www.wijkatheneum.be.