N°24 - 29/08/2012

Schepenen Luc Van Gastel en Nico Vissers: Jonge anciens in Schotens bestuur

Nu alle partijen stilaan de verkiezingscampagne écht aftrappen, loopt onze reeks ‘kennismakingen’ ten einde. In dit nummer stellen we twee schepenen voor: Luc Van Gastel en Nico Vissers. Als actieve ondernemer of als advocaat hebben ze allebei reeds 18 jaar bestuur achter de rug!

Bal van de burgemeester

Voor zover u dit nog niet deed, mag u meteen de datum van zaterdag 15 september met stip in uw agenda noteren! Het Bal van de Burgemeester vindt zoals elk jaar plaats in cc De Kaekelaar en start om 21 uur. Op de affiche staan de Rico Zoroh Band & Nicole – Luc Caals, Yannick Bovy en Barbara Dex.

Luc Van Gastel: ‘Logge administratie kan vereenvoudigd worden’

‘Zuster Alberta heeft mij op de wereld gezet.’ Luc Van Gastel, als schepen bevoegd voor patrimoniumbeheer, afvalstoffenbeleid en dienst der werken, is ook weer op-en-top een Schotenaar.

Hij woonde als kind met zijn twee broers Dirk en Kris en ouders ‘boven de zaak’, in de Sluizenstraat.

Hij ging gedurende negen jaar naar school in de openluchtschool van Sint-Ludgardis in Koningshof. Het middelbaar onderwijs volgde hij in Sint-Jan Berchmanscollege Merksem. Daarna volgde hij een licentiaatsopleiding aan de UFSIA te Antwerpen. Maar die werd plots stopgezet na het overlijden van zijn vader Jef in november 1989. Luc volgde zijn vader op in de familiezaak, het bouwbedrijf Van Gastel.

Later volgde Luc ook dat spoor van zijn vader in de Schotense gemeentepolitiek. Intussen draait hij al 18 jaar mee in het gemeentebestuur. Als de verkiezingen naderen, is Luc één van onze vaste krachten om onze kleuren, slogans en mensen in het straatbeeld te brengen via palen, borden en affiches.

Nico Vissers: honkvast in Schoten

Eerste schepen Nico Vissers is bevoegd voor communicatie, personeel, gezin en wijkwerking. Hij is een overtuigde verdediger van verplaatsingen per fiets.

Nico legt uit dat hij al de derde generatie ‘Vissers’ is die door Schoten fietst: zijn vader Martin fietste in Schoten rond om als plaatselijke medewerker voor de Gazet van Antwerpen nieuws te gaan rapen. De grootvader van Nico was melkboer. Vanuit zijn zaak in de Kuipersstraat deed Jaak Vissers op zijn triporteur een dagelijkse ronde om melk en melkprodukten aan huis te leveren in heel Schoten.

‘De fiets is ook voor mij het vast vervoermiddel in Schoten, als advocaat, als schepen én in mijn vrije tijd.’

Drie miljoen bezoekers in Sportoase Elshout

Vorige week werd in zwembad Sportoase de 3 miljoenste bezoeker verwelkomd! De burgemeesters van Schoten en Brasschaat, maar ook voormalig zwemwonder Sofie Goffin stonden klaar om de bezoekers uit Deurne-Noord op gepaste wijze te verwelkomen!

De grootouders Horst Henning – Danielle Buxart met kleinzoon Dieter kregen cadeautjes. En tijdens een gemoedelijke babbel bleek dat zij trouwe bezoekers van Sportoase Elshout zijn, zoals zij in het verleden zelfs al trouwe bezoekers waren van het zwembad van Schoten…

Colofon Nieuwsbrief

VU: Erik Block, Wijnegembaan 41 A, 2900 Schoten, erik@block.be, 0475 775 681

Redactie: Ann Deceunynck, Heideweg 20, 2900 Schoten, ann.deceunynck@skynet.be, 03 653 10 70

Jong CD&V op Elshout

Onze jongerenploeg herinnert graag nog eens aan de uitnodiging voor zaterdag 1 september. Het wijkcentrum Elshout zal heel de namiddag en avond oranje kleuren! In de vooravond is er barbecue (waarvoor inschrijven noodzakelijk was). U kan ook gewoon gezellig een frisse pint of een glaasje wijn komen drinken! Vanaf 16 uur treden verschillende rasechte Schotense bands op. Vanaf 21 uur neemt DJ Bart de dansvloer over.