N°25 - 05/09/2012

Jongeren, bedankt!!

Op zaterdag 1 september heeft onze CD&V-jongerenploeg getoond dat ze er stààt! Onder een warme herfstzon genoten onze leden en sympathisanten in de tuin van het wijkcentrum Elshout van een lekker barbecue-aanbod, een glaasje wijn of bier, én sfeermuziek. . Een uitnodiging maken en verspreiden, vergaderen, inschrijvingen verzamelen en verwerken, boodschappen doen, afspraken maken, een podium bouwen, elektriciteit voorzien, coördineren, …  Ze hebben het toch maar op enkele weken voor elkaar gekregen!

Vanaf 16.30 uur volgden de muziekgroepjes elkaar op. De groepjes boden een erg gevarieerd muziekaanbod… Het ene met al wat méér decibels dan het andere…

Tijdens een kort officieel gedeelte stelde afdelingsvoorzitter Erik Block alle jongerenkandidaten  één voor één aan het publiek voor.

De aanwezigen zullen beamen dat de afwezigen ongelijk hadden! Hier en daar werd al de mogelijkheid geopperd dat deze oranje activiteit volgend jaar een tweede editie kan krijgen.

‘We prepare the Future’.

Websites van onze kandidaten

Enkele van onze kandidaten hebben tijdens deze verkiezingscampagne een persoonlijke website online gezet. Hun websites zijn zeker een bezoekje waard! Ze zijn eenvoudig te vinden via de website van onze CD&V-afdeling. Een klik op de naam van de kandidaat op de kiesladder is voldoende om op de persoonlijke site van deze kandidaat terecht te komen. Als de kandidaat waarop u klikt geen eigen website heeft, komt u terecht op een individuele webpagina die élk van onze 31 kandidaten heeft! Waarvoor overigens onze oprechte dank aan webmaster Erik Block!

Volmacht voor de verkiezingen

Bij een verkiezing is élke stem belangrijk! Maar voor 14 oktober is het niet voor iedereen mogelijk om te gaan stemmen. Men moet die dag werken, men is door ziekte belet, of men verblijft tijdelijk in het buitenland… Als men niet kàn gaan stemmen, zijn er twee mogelijkheden. Men kan een verklaring bezorgen aan het stembureau. Dit is uiteraard een blanco stem. Of men geeft iemand een volmacht om in zijn/haar plaats te stemmen. Dat is géén verloren stem.

Via al onze CD&V-kandidaten kunnen afwezigen hun stem laten gelden op 14 oktober! Onze kandidaten beschikken over concrete informatie i.v.m. de procedure die gevolgd moet worden op de verkiezingsdag! Lijsttrekker Harrie Hendrickx coördineert persoonlijk deze dienstverlening.

CD&V nodigt uit in Brasschaat

Op maandag 17 september organiseert CD&V in Zaal Antverpia, Sint-Antoniuslei 95-97 te Brasschaat het Praatcafé ‘Oog in Oog’.

De avond start om 19.30 uur met een verwelkoming. Nadien kan iedereen vragen stellen aan de aanwezige parlementsleden. Dit zijn Katrien Schryvers (‘Welzijn’), Jef Van den Bergh (‘Mobiliteit’), Tinne Rombouts (‘Landbouw en Milieu’), Ludwig Caluwé (‘Ruimtelijke Ordening’), Nahima Lanjri  (‘Pensioen, Sociale zekerheid, Migratie’) en Dirk de Kort (‘Energie en Wonen’).

Gelijktijdig is er doorlopend een praatcafé in aanwezigheid van Marianne Thyssen, Ivo Belet, Rik Torfs, Servais Verherstraeten.

Ook Minister-President Kris Peeters komt de aanwezigen begroeten.

De toegang is gratis.

Volharding Feestweekend

Op zaterdag 8 en zondag 9 september wordt het ‘Volharding Feestweekend’ georganiseerd aan het Vaarttheater, Heikantstraat 150. Op zaterdag wordt de kans geboden een rondleiding te volgen met gidsen, zijn er workshops en monologen. Op zondag is er een monologenontbijt en veel randanimatie voorzien. Op het Vaartpodium zijn er optredens van Cine, Twalseree, Mathieu & Guillaume, De Kevins, Luc Caals, ‘Verrassingsact’, DJ Peter GGB.

Info via www.vaarttheater.be.

Schoten, Bedrijfsvriendelijke gemeente

Burgemeester Harrie Hendrickx ondertekende namens onze gemeente op  19 juli het ‘Charter Bedrijfsvriendelijke Gemeente’. Dit officiële moment werd in het gemeentehuis georganiseerd in aanwezigheid van o.m. de heer Dirk Bulteel, Directeur Belangenbehartiging Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland en de heer Yves Van Looveren, vertegenwoordiger van het Schotense Schoonmaakbedrijf Optibel.

Het charter voorziet in tien punten. De gemeente Schoten toont hiermee aan dat ze zich er bewust van is dat ondernemers belangrijke partners zijn in het gemeentelijk weefsel!

Open Monumentendag op 9 september

Op zondag 9 september staat de 24ste editie van Open Monumentendag in het teken van het thema ‘Muziek, woord en beeld’. De werkgroep Open Monumentendag Schoten heeft na enkele jaren onderbreking terug een programma in elkaar gestoken. Centraal punt is de lege Braembiliotheek, waar je allerlei workshops kan volgen. Maar ook de Bynantijnse kapel van de priorij Vita et Pax en spreukenzuilen van het Marktplein geven hun geheimen prijs op 9 september. Een fietsroute voert je langs de intussen flinke collectie van kunstwerken die Schoten rijk is op openbare plaatsen.

Colofon Nieuwsbrief

VU: Erik Block, Wijnegembaan 41 A, 2900 Schoten, erik@block.be, 0475 775 681

Redactie: Ann Deceunynck, Heideweg 20, 2900 Schoten, ann.deceunynck@skynet.be, 03 653 10 70

Te betreuren…

Vorige week hebben onbekenden zich op een wansmakelijke manier in de kijker gewerkt met het aanbrengen van een ‘hakenkruis’ op een verkiezingsbord van onze burgemeester en lijsttrekker Harrie Hendrickx. Het doet deugd ook via de media te vernemen dat vriend en vijand dit soort stunts afkeuren…

Bal van de burgemeester

We herinneren nog eens aan het Bal van de burgemeester!

Wanneer? Zaterdag 15 september vanaf 21 uur

Waar? CC De Kaekelaar

Affiche?  Rico Zoroh Band & Nicole – Luc Caals, Yannick Bovy en Barbara Dex.