N°31 - 29/04/2014

Ann Deceunynck is onze kandidate op 25 mei !

Ann Deceunynck is onze kandidate vanuit Schoten! Zij is te vinden op de 26ste plaats op de Vlaamse Lijst. Ann werkt als onthaalouder in de wijk Elshout. Zij is raadslid van het OCMW en actief lid van het Lokaal Overleg Kinderopvang (LOKO).

Zij is al jarenlang actief betrokken bij de communicatie van CD&V in Schoten.

Lode De Kesel (62) werd zopas voorgesteld  als nieuwe voorzitter van de Schotense CD&V-afdeling. De Kesel is vooral bekend van De Lijn, waar hij meer dan 20 jaar directeur was van de entiteit Antwerpen. Maar hij woont ook al bijna 30 jaar in Schoten. ‘Dienstbaarheid, daar moet het om draaien’, aldus de nieuwe voorzitter.

Schepen Luc Van Gastel (CD&V) hertekent Schotens patrimonium.

Het Nieuwsblad, 1 april 2014, reporter: Jan Auman

De oude stortplaats wordt na sanering ingericht als duurzaam bedrijvenpark, inclusief windmolens. De gemeentemagazijnen in het centrum van de gemeente worden overgebracht naar het recyclagepark en op de vrijgekomen site in het centrum komen woningen. Dat is de samenvatting van een gronden- en bestemmingscarrousel die de gemeenteraad in gang heeft gezet.

OCMW-voorzitter Vera Smets (CD&V) en haar ploeg zet haar schouders onder nieuw sociaal project.

Al een tijdje zijn een 30-tal enthousiaste vrijwilligers bezig met een nieuw sociaal project in Schoten. Met de steun van OCMW en gemeente willen zij een solidaire kruidenier opstarten. In de pastorij van Bloemendaal zal een ruimte komen, die twee halve dagen per week open is, waar de minder bedeelden goedkoop kunnen winkelen.

Schoten deelt haar wagens.

Schoten zet haar wagenpark open voor haar inwoners. Sinds 28 april kan de Schotenaar bij de milieudienst vragen om de gemeentelijke Fiat Doblo te gebruiken.

De eerste wagen die de gemeente uitleent, is de Fiat Doblo. De CNG-wagen rijdt op zowel aardgas als benzine. De Fiat is beschikbaar tussen 17 en 7 uur op weekdagen en in het weekend.

Merci aan de vrijwilligers!

Het OCMW van Schoten gelooft in de vrijwilliger. Het ondersteunen van bestaande vrijwilligerswerking en het vinden van nieuwe vrijwilligers is daarom een strategische doelstelling van het bestuur.

Al jaren zijn er vele vrijwilligers die met hart en ziel en vooral met de glimlach het OCMW helpen haar sociale taak te vervullen. In het rusthuis zijn er vrijwilligers die zorgen voor extra warmte voor de bejaarde bewoners. Ook de Minder Mobielen Centrale en Handicar telt een grote groep enthousiaste vrijwilligers. In de Lokale Diensten Centra komt u vrijwilligers tegen die helpen in de cafetaria. Ook de vele workshops en cursussen die u kan volgen worden meestal gegeven door vrijwilligers.

Op 26 maart heeft het OCMW even de rollen omgedraaid en de vrijwilligers een keertje verwend. Na een middagmaal in het dienstencentrum werden zij uitgenodigd voor een filmvoorstelling in de Kaekelaer. OCMW Voorzitter Vera Smets bedankte de vrijwilligers voor hun onbaatzuchtige en warme inzet voor de meer behoevende medemens.

Ook een groepsfoto mocht niet ontbreken. Omdat de groep zo groot was, waren twee foto’s nodig. Wat niet betekent dat er te veel vrijwilligers zijn. Het OCMW is nog steeds op zoek naar sociale mensen die mee willen bouwen aan een warme samenleving. Interesse? Stuur een mailtje naar vrijwilliger@schoten.be