N°32 - 09/05/2014

Ann, Shana, Daan en Orry

Sinds enkele dagen is onze campagne goed zichtbaar aanwezig in het straatbeeld! Vier kandidaten uit onze regio Voor- en Noorderkempen voeren samen campagne! Orry, Daan, Shana en Ann hebben samen 2m2 affiches laten maken. Ze stellen zich deze week ook – samen met parlementslid Dirk de Kort – voor in een advertentie in de Bode van Schoten.

CD&V jongeren op politiek jongerendebat.

Op 30 april had in de Vlaamse zaal van Bloemendaal het aangekondigde politiek jongerendebat plaats.

Verschillende Schotense jongerenafdelingen stuurden een of meerdere vertegenwoordigers. Zowel Open VLD, N-VA, GROEN! en CD&V namen aan de debatten deel. Sp.a en Vlaams Belang bleven afwezig.

Renoa ziet het levenslicht te Schoten

Hoewel de kraaminrichting al jaren geleden haar deuren sloot, toch mocht het Schotens OCMW opnieuw een geboorte meemaken: Renoa is de naam van de baby die, aangemoedigd door acht Antwerpse gemeenten, op 27 maart het levenslicht zag!

Doorlopende straten

Maandag 5 mei werd door CD&V schepen voor mobiliteit Erik Block het eerste verkeersbord van een doodlopende straat in onze gemeente gewijzigd in een bord voor doorlopende straat.

Deze wijziging geeft aan dat de straat op het einde doodloopt voor autoverkeer maar open is voor fiets- en voetgangersverkeer.

75 jaar Albertkanaal

In het verlengde weekend van 1 mei kon je in Schoten terecht voor twee mooie tentoonstellingen georganiseerd ter gelegenheid van de viering 75 jaar Albertkanaal.