N°33 - 23/05/2014

25 mei 2014

25 mei komt nu heel dichtbij. CD&V heeft niet alleen een heel sterk en onderbouwd programma, de partij kan ook rekenen op heel bekwame en gedreven kandidaten. Allen zijn uw stem meer dan waard. Op dezelfde lijst mag u op zoveel kandidaten stemmen als u wil, benut deze mogelijkheid ten volle!
Vanuit Schoten ondersteunen wij uiteraard Ann Deceunynck, 26e plaats op de Vlaamse lijst en onze Minister-president Kris Peters (lijsttrekker Vlaams Parlement).

Maar ook de verschillende kandidaten uit onze buurgemeenten steunen we ten volle: Dirk de Kort (6e plaats Vlaams Parlement), Daan De Veuster  (10e plaats Vlaams Parlement), Shana Taeymans (23e plaats Kamer) en Orry Van de Wauwer (3e opvolger Vlaams Parlement.

Nog tot zondag blijven we de mensen overtuigen van ons positief programma. Helaas hebben we deze campagne ook een zware klap gekregen. Het overlijden van Jean-Luc Dehaene heeft ons allemaal sterk geraakt. Onze partij verliest een ervaren gids. We wensen hem een behouden laatste tocht en zijn met onze gedachten bij zijn echtgenote, kinderen, kleinkinderen, familie en vrienden.

Ann en Dirk op zaterdagmarkt

Vierentwintig uur voor de stembureaus opengaan zullen de kandidaten Ann Deceunynck en Dirk de Kort nog de zaterdagmarkt van Schoten bezoeken. Voor Ann is dit een vaste gewoonte. Dirk is niet meteen een vaste klant op deze markt, maar wipt vanuit buurgemeente Brasschaat wel vaak binnen in Schoten. Zo reikte hij woensdagavond op de Churchilllaan nog een helpende hand bij het bussen van ‘Vitamines voor Schoten’.

‘Onze ervaren gids gaat zijn laatste tocht’

Het plotse overlijden van Jean-Luc Dehaene heeft op 15 mei de verkiezingscampagne een forse dreun gegeven. Bij CD&V werd ten teken van rouw en respect voor de familie Dehaene besloten de campagne drie dagen op te schorten. Vanaf maandag jl. werd de campagne hernomen. ‘We brengen ons verhaal op een serene manier maar met grote overtuiging naar de mensen.’

Op vrijdag 23 mei, de dag van de staatsbegrafenis, wordt de campagne opnieuw stilgelegd.

Bedankt!

We bedanken alvast onze bussers! De voorbije weken zijn onze informatieve CD&V-folders in brievenbussen gerold. Van Deuzeld tot Sas 6, van List tot Schotenhof hebben onze vrijwilligers ervoor gezorgd dat onze ‘post’ ter bestemming geraakte.

We konden rekenen op onze vaste kern van CD&V-help(st)ers, maar ook op enkele gelegenheidsbussers die bereid waren voor Ann en Dirk eens extra de handen uit de mouwen te steken!

Iedereen de straat op!

Dirk de Kort: ‘Uit respect en medeleven met de familie Dehaene hebben wij de campagne vier dagen stilgelegd. Jean-Luc was een boegbeeld voor de partij, en man met het hart op de juiste plaats.

Intussen gaat ieder van ons, van kandidaat tot sympathisant, de straat op. Als CD&V’ers hebben wij heel wat om te verdedigen’.