N°9 - 16/04/2012

Katrien Van Elsen op CD&V-lijst

Onze kandidatenlijst krijgt steeds een concretere vorm. Vorige week geraakte bekend dat Katrien Van Elsen, co-voorzitter van het Lokaal Overleg Kinder Opvang (LOKO), kandidaat zal zijn op onze verkiezingslijst.

Katrien Van Elsen is geboren in Schoten en bleef er altijd graag wonen.  Als kind woonde zij in de wijk Geuzenvelden, en nu woont ze met haar gezin in 't centrum. Zij is jarenlang de verantwoordelijke geweest van kinderdagverblijf Pimpernel.

Als co-voorzitter van het LOKO blijft kinderopvang haar stokpaardje.

Momenteel is Katrien werkzaam als kraamverzorgster om moeder en kind thuis te verzorgen vlak na een geboorte.  Zij wordt tewerk gesteld in regio Schoten en omgeving.

Daarnaast zorgt ze met veel voldoening voor haar vier kinderen en haar man, Dirk Broos.

Familiedag {kinderen inbegrepen}

Op zondag 13 mei nodigt CD&V haar leden & sympathisanten uit voor de Familiedag op & rond het Petrus- & Paulusplein in Oostende. Onder het motto {kinderen inbegrepen} biedt de partij aan alle leden en hun gezin een aangename dag aan zee aan.

Dit kan een ideale gelegenheid zijn om samen met de kinderen, het gezin, vrienden, buren, campagneploeg, ... samen te genieten van een boeiende dag vol animatie voor groot en klein.

Meer info via de website van CD&V.

Stem voor ‘Gouden Spoor’ voor Schoten!

VZW Trage Wegen, een vereniging die ijvert voor het eerherstel van veilige binnenwegjes en rustige wandelwegen, bestaat dit jaar precies tien jaar. Om dit te vieren reikt ze het ‘Gouden Spoor’ uit. Dit Gouden Spoor is een prijs die toegekend zal worden aan een gemeente die baanbrekend werk heeft verricht voor haar trage wegen.

Schoten werd inmiddels genomineerd voor de Provincie ANtwerpen. Dat heeft onze gemeente te danken aan de grondige inventaris van ons tragewegennetwerk, de opmaak van onze trage wegenkaart, de tragewegenwandelingen die regelmatig georganiseerd worden door wandelclub Scota en de verbetering van de trage weg naar Schilde (nieuwe brug, milieuvriendelijke verlichting en heraanleg van de weg).

Via de website www.tragewegen.be/genomineerden kan iedereen een stem uitbrengen voor Schoten. Op deze website is evenwel in een grafiek te zien dat Schoten momenteel de laatste plaats inneemt van de vijf genomineerde Vlaamse gemeenten. Reden daarvan is dat in Neerpelt, Temse, Asse en Kortrijk de communicatiecampagne al volop draait. Bij ons komt die intussen ook op gang. Als wij dus massaal onze stem uitbrengen, zal die tussenstand zeker veranderen… Iedereen mag maximaal één keer per dag een stem uitbrengen.

CD&V Schoten groeit

CD&V Schoten is blij vast te kunnen stellen dat haar aantal leden in 2012 stijgt. Dit tegen de nationale tendensen in, waar bijna alle partijen het ledenaantal ziet krimpen.

Afdeling Schoten werd onlangs zelfs gefeliciteerd als koploper in de Provincie Antwerpen met de meeste hernieuwde en nieuwe leden samen in verhouding tot vorig jaar.

Beveiliging schoolbuurten prioriteit

De zorg voor veilig verkeer en vooral veilige schoolbuurten is een prioriteit voor CD&V.

Daarom laat het gemeentebestuur dezer dagen werken uitvoeren ter verbetering van de schoolbuurten in de Lindenlei en Jozef Cogelslei. In de Lindenlei wordt een verkeersplateau aangelegd aan het zebrapad voor de schoolpoorten. En aan de school van de Jozef Cogelslei in de wijk Deuzeld komt er ook een plateau aan het zebrapad. Daar wordt ook plaatselijk het voetpad verbreed  zodat de zichtbaarheid zal verbeteren voor de voetgangers aan het zebrapad.

Op de volgende Gemeenteraad van 26 april ligt tevens nog een dossier ter bespreking voor het aanleggen van twee zebrapaden ter hoogte van de Burgemeester Marnixschool in de wijk Amerloo.

Colofon Nieuwsbrief

VU: Erik Block, Wijnegembaan 41 A, 2900 Schoten, erik@block.be, 0475 775 681

Redactie: Ann Deceunynck, Heideweg 20, 2900 Schoten, ann.deceunynck@skynet.be, 03 653 10 70

Voorstelling verkiezingskandidaten

Vanaf volgend week zullen we via deze nieuwsbrief onze kandidaten nog uitgebreider voorstellen. Mis onze nieuwsbrief dus niet!

Vacatures bij OCMW

Het OCMW heeft momenteel drie vacatures. Er is een werkplek voor een verzorgende in het dagverzorgingscentrum, een verzorgende in het woon- en zorgcentrum en een consulent instellingen. Kandidaten kunnen inschrijven om deel te nemen aan de aanwervingsprocedure tot 26 april.

Info is te vinden via de website van het OCMW.

Welkom in Bloemendaal

Drie CD&V-kandidaten van Bloemendaal/Elshout ontmoeten elkaar én u graag voor een eerste informele babbel in hun eigen wijk. Katrijn Van Osta, Erik Maes en Ann Deceunynck zullen op de afspraak zijn op zondag 22 april omstreeks 12 uur in het Parochiaal Café van Sint-Jozefparochie, Paalstraat 287 (ingang via de trap aan de voorzijde van het gebouw).

3 mei: 3de werkvergadering in Curielaan

Na de druk bijgewoonde werkvergaderingen op 8 maart en 5 april, nodigt CD&V –Schoten iedereen opnieuw van harte uit voor de derde werkvergadering waar in groep nagedacht zal worden over de toekomst van onze gemeente. Het resultaat van de gesprekken zal leiden tot het partijprogramma waarmee we op 14 oktober naar de kiezer trekken.

Afspraak dus op donderdag 3 mei om 20 uur in het gemeentelijk vergaderlokaal van de Curielaan (‘Gelmelenpark’).

Hartelijk welkom ! {Iedereen inbegrepen}