Beslissingen gemeenteraad 26 november 2015
N°41 - 26/11/2015

Schoten steunt klimaat

“We hebben de aarde niet geërfd van onze ouders, maar in bruikleen van onze kinderen”

Spreekwoord Canadese Haida indianen

CD&V-Schoten vindt een gezond klimaat belangrijk. Het is een toekomstbeleid zodat we de aarde beter aan onze kinderen kunnen doorgeven, dan dat we ze gekregen hebben. We zijn dan ook blij dat de Schepen van Milieu Erik Block de gemeente heeft kunnen overtuigen om mee in te stappen in het burgemeestersconvenant.

Vaart verjaart!

In 2016 verjaart de vaart Schoten - Dessel. Daarom wordt een samenwerkingsvereniging "de vaart verjaart" opgericht om het jubileum te stroomlijnen.

Bredabaan 50 km/U

Voorheen was dit 70 km/u.

"Wij vluchten niet"

Zowel leden als niet-leden uit Schoten en Brasschaat kwamen luisteren, stelden vragen, gaven hun kijk op de vluchtelingencrisis en gingen uiteindelijk ook in debat met kamerlid Nahima Lanjri en de voorzitters van de OCMW's, Katrijn Van Osta voor Schoten en  Bart Brughmans uit Brasschaat.

Vragen? opmerkingen?

Aarzel niet om contact op te nemen als je met vragen zit of als je gewoon wenst mee te denken met CD&V Schoten!

Ken jij nog iemand die dit nieuws interessant vindt? Stuur dit mailtje dan zeker door of schrijf je hier in voor meer specifieke info!