Veilig Schoolbegin 2017

donderdag, 31 augustus, 2017
Veilig Schoolbegin 2017

Net zoals de voorbije jaren voert JONGCD&V Schoten aan het einde van de zomervakantie actie voor een veilig schoolbegin. Dit doen we door 6000 affiches “Veilig Schoolbegin” te verspreiden in de straten rond de Schotense scholen.

6000 affiches

Het begin van het schooljaar is altijd een drukke periode op de weg. Veel kinderen rijden voor het eerst terug naar school en moeten terug wennen aan de verkeersregels. Maar ook voor veel automobilisten vraagt de plotselinge stijging van al die fietsers op de baan een aanpassing. Met deze actie willen we daarom iedereen sensibiliseren om de eerste weken extra oplettend te zijn.

Iedereen kan de actie mee ondersteunen door een affiche op te hangen. Ieder jaar merken we dat meer en meer affiches aan de Schotense ramen verschijnen. Er zijn er zelfs die het hele schooljaar blijven hangen! Daarom delen we dit jaar 1000 affiches meer uit dan vorig jaar.

Affiches die tot 21 september blijven hangen, maken bovendien kans op een prijs!

41 gemeentes

De oorsprong van deze actie ligt bij de JONGCD&V-afdeling Hemiksem zo’n 12 jaar geleden. Hemiksemenaar en provinciaal voorzitter Kris Verbeeck heeft zich sinds een viertal jaar ingezet om deze actie verder te verspreiden. Intussen zetten heel wat gemeenten (ook van buiten de provincie Antwerpen) zich in om affiches te verspreiden. De 41 gemeentes zijn Arendonk, Boechout, Borgerhout, Brasschaat, Brecht, Dessel, Edegem, Essen, Heist-op-den-Berg, Hemiksem, Herenthout, Hoboken, Hoogstraten, Kapellen, Kontich, Lint, Malle, Mechelen, Merksem, Niel, Olen, Ranst, Retie, Rijkevorsel, Rumst, Schelle, Schoten, Sint-Katelijne-Waver, Willebroek, Wilrijk, Wommelgem, Wuustwezel, Zandhoven, Evergem, Wortegem-Petegem,  Zelzate, Laarne – Kalken, Buggenhout, Stekene, Geraardsbergen en Zomergem!

Alles tezamen zullen zo’n 156.000 gezinnen een affiche aan hun raam kunnen hangen.