Enkele weken geleden werd de eerste reeks kandidaten bekend gemaakt, maar nu komt CD&V Schoten met een tweede reeks kandidaten naar buiten. Met deze ploeg willen we verder werken om samen van Schoten een warme gemeente te maken.

Katrijn Van Osta: “Deze tweede groep laat weer zien dat heel veel mensen zich in ons CD&V-project kunnen terugvinden! Jong en oud zetten samen hun schouders eronder. Iedere generatie maakt samen Schoten”

Erik Block: “Ik ben zeer tevreden met deze eerste twee groepen die we hebben kunnen voorstellen. Ze vormen een zeer sterke basis voor de lijst Schotenaren met wie we naar de verkiezingen trekken.”

Verslijcke Patrick (52) is al heel zijn leven trotse Schotenaar. In het verleden was hij beroeps-brandweerman op de luchthaven en zelfstandige in bijberoep, totdat hij door het succes van zijn zelfstandige activiteit een keuze moesten maken. Gelukkig kon hij dan (heel) actief worden als vrijwillig brandweerman te Schoten. Dit doet hij nu al voor het 33ste jaar.  “Ik ben sociaal aangelegd en help graag andere mensen. Daarom  wil ik mij nu inzetten voor de leefbaarheid van onze prachtige gemeente  en om jong en oud terug meer samen te brengen .”

Kristof Valgaeren (18) Is de jongste kandidaat bij CD&V Schoten. Hij is student archeologie en in zijn tweede jaar als jeugdbewegingsleider bij de KSA. Hij heeft altijd al een passie gehad voor geschiedenis en cultuur. Hij reist daarom ook graag naar steden, maar geniet ook veel van de wilde natuur. “Met de kennis en het netwerk dat ik tot nu toe heb opgebouwd, wil ik van Schoten een leuke plek maken waar aandacht is voor iedereen en alles. Voor de jeugd wil ik politiek toegankelijker maken. Ook dieren en de natuur verdienen de nodige aandacht.”

Marleen Kloeck (61) is geboren en getogen in Mortsel (waar haar grootvader 25 jaar burgemeester is geweest voor CVP), maar woont al vele jaren in Schoten.  Zij heeft 2 dochters, 5 stiefzonen, 3 schoondochters, 2 schoonzonen, 3 kleinzoontjes en 1 kleindochtertje, een hond en een kat. Een huis vol dus wanneer iedereen bij haar langskomt in de Koloniestraat. Ze werkt parttime in het cultuurcentrum van Schoten en doet daarnaast veel vrijwilligerswerk o.m. Babbelplus. “De glimlach: het begin van een wereld van verschil”

Katrien Van Elsen (49) is docent op de KdG-hogeschool in de opleiding pedagogie van het jonge kind. Ze draagt de kinderopvang in onze gemeente al jarenlang een warm hart toe. Zo richtte ze jaren geleden het kinderdagverblijf Pimpernel op en stampte ze drie jaar geleden het mamacafé uit de grond. Dat initiatief groeide ondertussen uit tot een succesvolle ontmoetingsplek voor aanstaande-of pas bevallen mama’s en hun baby’s.  Katrien is ook al negen jaarvoorzitter van het lokaal overleg kinderopvang en opvoedingsondersteuning. ‘Mijn engagement naar onze gemeente is mijn inzet en enthousiasme voor alles wat met onze jonge gezinnen te maken heeft. Zorg dragen voor de kleinsten onder ons is zorg dragen voor de toekomst!’

Stefan Sebrechts (24) is de helft van een tweeling en hij is elektricien van beroep. De meeste mensen kennen hem van bij de Schotense Atletiek Vereniging (SAV) waar hij enerzijds zelf al jaren aan atletiek doet en anderzijds actief is als jeugdtrainer. Ook bij de start to run-trainingen helpt hij mee. “Ik zet me in voor een warm Schoten voor iedere Schotenaar: de zorg van de senioren, armoedebestrijding en voor de jongere generatie in Schoten.”

Herman Wouters (56) is reeds 35 jaar in dienst bij de gemeente Schoten. Hierdoor kent hij het reilen en zeilen van onze gemeente ook achter de schermen heel goed. Maar veel mensen kennen hem vooral van in het “Cafe De Gilde” waar hij al  30 jaar over de vloer komt, zowel voor als achter de toog. Hermans is ook vaste medewerker bij de Scheldeprijs.  “Graag draag ik mijn steentje bij om van onze gemeente iets mooi’s te maken.”

Elina Gazalieva (24) werd geboren in Grozny, maar woont al vele jaren in Schoten. Ze studeert  mondverzorging en woont op den Deuzeld. Als jonge vrouw wil ze samen met Aymani haar schouders onder het project van CD&V Schoten zetten: Samen maken we Schoten.

Aymani Saydalova (28) woont in de wijk Klarre Warre, de wijk vlakbij het café den Trol. Ze is oud-leerling van het atheneum van Schoten. Door haar job bij de Lidl komt ze dagdagelijks in contact met mensen. Samen met haar goede vriendin Elina zet ze zich in voor het project: Samen maken we Schoten.

Staf Pasmans (81) is geboren en getogen in het centrum van Schoten. De achternaam van Staf doet bij de meeste Schotenaren onmiddellijk een belletje rinkelen: wie kent er de oude papierwinkel in de Paalstraat niet? Hij is de gewezen voorzitter van de handelaarsvereniging AMBS en UNIZO Schoten, waardoor hij wel wat ervaring heeft in de Schotense politiek. Daarnaast is hij ook ererechter in sociale zaken bij de arbeidsrechtbank te Antwerpen. “Mijn levenservaring van meer dan 50 jaar als handelaar en bewoner van de gemeente wil ik gebruiken. Graag realiseer ik een aangenaam verblijfs- en gebruiksvriendelijk centrum, met , een boontje voor en een knipoog naar, de 3e leeftijd.”

De eerste reeks kandidaten kan je hier terugvinden.