De Gezinsraad heeft op 7 februari drie dames van KVLV bedankt voor hun inzet gedurende vele jaren: voor de KVLV én voor hun engagement in de Gezinsraad.

De dames Maria Van den Plas en Jeanne Steynen waren beiden aanwezig op de vergadering in de Curielaan. Zij ontvingen van de  voorzitsters Katrien Van Elsen en Ann Deceunynck een boeket witte rozen.

Mevrouw Van den Plas gaf ter gelegenheid van de huldiging een korte toelichting. Zij is 85 jaar, en was gedurende 65 jaar actief lid van KVLV. De laatste 27 jaar was ze voorzitster.  ‘December 2011 betekende het einde van KVLV in Schoten. Maandelijks was er een bijeenkomst, in een zaal of op verplaatsing. De jongste jaren was  helaas pijnlijk duidelijk geworden dat er onvoldoende opvolging te vinden was voor het huidige bestuur. In samenspraak met het nationale bestuur was uiteindelijk beslist de activiteiten in Schoten stop te zetten’.

Mevrouw Liza Fransen, die niet op de vergadering aanwezig kon zijn, kreeg ook nog een rozentuil thuisbezorgd. ‘Er werd tijdens de laatste bijeenkomst door velen een traantje geplengd. We zullen de KVLV missen’.