Op dinsdagavond 21 november nodigde CD&V Schoten de mobiliteitsexpert Kris Peeters uit, gekend onder zijn bijnaam "de Andere Kris", en Vlaams parlementslid Dirk de Kort. Kris zou ons zijn mobiliteitsvisie geven, Dirk een update over de A102.

De opkomst was onverwacht hoog, zodat er stoelen moesten bijgehaald worden om de 70 aanwezigen een plaats te kunnen geven.

Kris gaf, na zijn uiteenzetting over zijn visie, een hele reeks aan inspirerende ideeën en mogelijke oplossingen om onze files aan te pakken. Begin bij jezelf en begin lokaal.

Na de pauze gaf Dirk de Kort een stand van zake over de A102. In het afsluitende debat kwamen vanuit het publiek heel wat vragen en opmerkingen bij dit project, maar werden ook de ideeën van Kris grondig besproken. In dit debat herhaalde Lode de Kesel, voorzitter CD&V Schoten, duidelijk het partijstandpunt: de A102 zal ondergronds zijn, of ze zal niet zijn.

Omdat sommige onderwerpen nog verder besproken moesten worden, was er aan de toog nog lange tijd erna ruimte voor een gezellige babbel.