De ramen van het ontspanningslokaal aan de Schijnparklaan zijn voor het grootste deel nog van 1975. Het aluminium schrijnwerk is niet geïsoleerd en het glas isoleert slecht. Bovendien is er sinds enkele jaren een probleem van vervuiling en damp tussen de twee glaspanelen, waardoor je niet meer naar buiten kan kijken en dat geeft steeds een vuile indruk.

Er moet geïnvesteerd worden...Willen we mensen samenbrengen, doen we dat best in mooie gebouwen. Dan voelen we ons welkom. Nieuw schrijnwerk geeft een mooi uitzicht, zal daarnaast ook de verwarmingskosten doen dalen en zo een bijdrage voor het gemeentelijk klimaatplan betekenen.

Ook de dubbele toegangsdeuren met deurpompen vormen een probleem voor de bezoekers met een rollator of rolstoel. Bij de investering zullen deze inkomdeuren dan ook door schuifdeuren vervangen worden. Zo kan iedereen deelnemen aan de activiteiten.

Een toegankelijk, mooi en warm lokaal is dé plaats waar Schotenaren kunnen samen komen en zo een samenleving kunnen uitbouwen.