Vanwege de coronacrisis organiseerde CD&V Schoten op 24 januari geen fysieke nieuwjaarsreceptie, maar een digitaal nieuwjaarsontbijt. Nadat 90 ontbijtmanden uitgedeeld werden, brachten onze voorzitter en minister Verlinden een korte speech. Je kan die hieronder herbekijken of nalezen.

Speech voorzitter Olivier

Goeidemiddag allemaal,

Welkom op onze eerste digitale nieuwjaarsreceptie.

2020 is op z’n zachts gezegd een bizar jaar geworden, dat alleen kan u al zien aan mijn corona-kapsel. Alle verenigingen, ook wij, werden gedwongen om zeer snel te evolueren naar de digitale wereld. Een wereld die voor velen nieuw is. We moeten er dan ook op letten dat er zo weinig mogelijk mensen die vroeger via fysieke evenementen hun toegang verliezen tot deze vormen van sociaal contact.

Laten we vooral samen werken om deze vijand, dit virus, zo snel mogelijk te verslaan. Samen en ook alleen samen kunnen we er geraken!

Onze gastspreker zal u er ongetwijfeld meer over kunnen vertellen. Het is dan ook een eer om iemand vanuit ons midden aan u te mogen voorstellen. Bij deze wil ik u allen graag voorstellen aan, voor ons nog steeds Annelies, maar ten volle minister van Binnenlandse zaken, Institutionele Hervorming en Democratische Vernieuwing: Annelies Verlinden!

Speech minister Annelies Verlinden