Scheldeprijs moet in Schoten blijven!

10-04-2019

Kwatongen beweren dat dit de laatste Scheldeprijs wordt met aankomst in Schoten. Het terugschroeven van het aantal plaatselijke ronden van drie naar twee zou hiervan de voorbode zijn.

Katrijn Van Osta (CD&V) hield er een emotionele interpellatie over tijdens de jongste gemeenteraad. “Als klein meisje ging ik met mijn vader naar de koers kijken. Ik ben eraan gehecht, net als vele anderen. Geen feestdag die meer intens beleefd en gevierd wordt door de Schotenaren dan de Scheldeprijs. Welke stappen zal dit college zetten om de koers in Schoten te houden?”

De CD&V-politica verwees naar hardnekkige geruchten over een mogelijke verhuizing van de eindmeet naar Antwerpen. Volgend jaar zal het precies honderd jaar geleden zijn dat de Olympische Spelen in de Scheldestad plaatsvonden. Het binnenhalen van de oudste Vlaamse wielerklassieker zou die herdenking in de verf moeten zetten, vreest Van Osta.

Het enige wat momenteel vaststaat, is dat het contract tussen de gemeente Schoten en Flanders Classics na de editie 2019 afloopt. “Wij zijn kandidaat voor een verlenging”, aldus burgemeester Maarten De Veuster.

bron: GVA