De verkeersafwikkeling op Brug 13 was altijd geregeld door een duidelijke voorrangsregel. Door een toename van het sluipverkeer heeft het gemeentebestuur tijdelijke verkeerslichten geplaatst. We stellen echter vast dat deze geen soelaas brengen en zorgen voor onnodige  files tot ergernis van de bewoners van de Wezelsebaan en Bloemendaallaan.

het Gemeentebestuur heeft nu het plan opgevat om deze verkeerslichten definitief te maken. CD&V Schoten toont begrip maar heeft via raadslid Erik Maes uitdrukkelijk de vraag gesteld om de afstelling van de lichten aan te passen in functie van de verkeersstromen, het interval bij te sturen en deze maatregel te beëindigen na afloop van de vele wegenwerken.

Om af te sluiten doet CD&V Schoten graag een warme oproep voor meer hoffelijkheid, de wagen wat meer aan de kant te laten en samen met de basisscholen te kiezen voor alternatieve, duurzame en veilige vervoermiddelen.

• Mobiliteit & openbaar vervoer